Stockholm

28 juli 2018 - Stockholm, Zweden

Deze zaterdag is alweer onze negende vakantiedag en de zesde met deze leuke ANWB-groep. We gaan vandaag Stockholm bezoeken. We kochten bij de camping een dagpas waarmee je met de hele dag het openbaar vervoer kan gebruiken en nog veel meer.

Stockholm bestaat vanaf 1252 en is een stad die bestaat uit 14 eilanden. Stockholm wordt wel eens het Venetië van het noorden genoemd. Wij bezochten met name Gambia Stan: dit is het oudste deel van Stockholm met zijn vele nauwe straatjes en ontelbare souvenirswinkels. Dit deel van Zweden stad bekend om zijn glaskunst: we zagen prachtige voorwerpen.

Eerst pakten we de ‘Hop On Hop Of’ rondvaartboot die je langs 8 plaatsen voert waar je steeds kan uitstappen en weer instappen. Wij stapten uit bij Gröna Lund Tivoli waar een gigantisch permanent pretpark is en een soort Euro Disney met figuren als Nils Holgerson en Pippi Langkous. En een ABBA-museum, we hebben er wel voor gestaan maar zijn er maar niet naar binnen gegaan. Veel te veel kitsch en commercie.

Daarna de boot weer op die ons terug bij de oude stad afzette. Daar hebben we nog een paar uur rondgelopen en dat was weer lang genoeg voor deze dorpelingen. Hup de bus in en weer terug naar de camping.

Morgen is er nog een vrije dag, we moeten nog zien wat we gaan doen.

1. Iolanda Indri:
    29 juli 2018
    Wat gaat de tijd snel, alweer zo lang onderweg! Leuke foto's. Lijkt me mooie stad, Stockholm.
    Veel plezier vandaag op jullie vrije dag!
  2. Jans en Hanneke:
    29 juli 2018
    Mooie foto's, we herkennen de plekjes echter niet allemaal, maar vooral de foto's op en van de camping zijn ook leuk voor ons.