Dagje relaxen en wat rondrijden

29 juli 2018 - Stockholm, Zweden

Vanmorgen werden we heel vroeg gewekt door een onweersbui. De natuur was er blij mee! Gelukkig hadden we de parasol boven de droogmolen bevestigd en daardoor bleef het wasje toch nog droog. De ochtend bleven we wat ‘lummelen’ op de camping.

In het middaguur stapten we in de auto om wat van de omgeving te zien. Er zijn rond Stockholm vele natuurgebieden. Leo had een route gepland die onder Stockholm door liep en eindigde bij de Oostzee. Er zijn daar vele schiereilanden en daaraan ook weer kleine schiereilanden. We wilden midden op een piepklein schiereilandje Rosenon eindigen. We reden via Haninge naar Dalarö rond het Tyresta Nationaal Park. Het was een ‘dure’ buurt met villa’s en dure auto’s. Een soort Wassenaar/Aerdenhout. Net voor het laatste schiereilandje Rosenon liep de weg dood: er stond een groot hek met camera’s en toegangscontrole. Deze bewoners willen geen pottenkijkers. Zie ook de video. De omgeving was wel prachtig. Op de terugweg zagen we een grote keet: een wegrestaurantje. We hebben daar heerlijk gegeten.

Terug op de camping hebben we wat gepraat met de andere reisgenoten. We zijn nu een week bij elkaar en je gaat de anderen steeds beter kennen. Het valt nog steeds niet mee om alle namen te onthouden maar daar hebben een aantal anderen ook last van. Sommige mensen onthoud je direct, met anderen heb je wat moeite.

We ruimden alvast wat spullen op want morgen gaan we weer naar een andere camping. Dat wordt een rit van ongeveer 330 km naar een grote camping in Mora. Deze camping ligt weer wat hoger in Zweden en wat centraler. We zitten nu nog in het oosten maar we we moeten weer naar het westen want daar ligt Noorwegen met zijn mooie fjorden.