Terug naar Nederland

17 augustus 2018 - Schoonebeek, Nederland

Vanmorgen waren we alweer vroeg uit de veren. We wilden vanuit Sieverstedt (Noord-Duitsland) in één keer terug naar Drenthe waar onze zoon en schoondochter tijdens onze vakantie de sleutel van hun woning hadden gekregen en waar nu druk wordt geklust.

Vanwege de files wegens wegwerkzaamheden rond Hamburg, Bremen en andere plaatsen besloten we de snelwegen uit te zetten op de navigatie en dat leverde een mooie route op. Het eerste deel ging snel over mooie en snelle wegen maar toen we in de buurt van Glückstadt kwamen bij de veerboot over de Elbe ging het steeds trager. De route liep steeds meer over kleinere wegen door vele plaatjes met tractoren en ander langzaam verkeer. Toen we Bremen ongeveer hadden gepasseerd hebben we de optie ‘snelwegen’ maar weer ingeschakeld en toen ging het wat sneller. Maar toch nog wel vertragingen wegens werkzaamheden aan de snelwegen. Het lijkt wel of de snelwegen geheel Duitsland op de schop gaan en men achterstanden aan het wegwerken zijn.

Rond 17.30 uur kwamen we aan op een camping in Erica (bij Emmen). We vonden het niks en reden verder. De volgende camping die we via Google vonden bestond al een paar jaar niet meer. Uiteindelijk kwamen we op een leuke kleine camping in Schoonebeek uit: Minicamping Klein Sonsbeek. We zetten de caravan neer en reden naar Erica waar onze zoon vreemd opkeek toen hij onze auto voor de woning zag stoppen. Hij dacht dat wij nog in Duitsland waren.

Morgen doen we niets. Gewoon helemaal niets. Gewoon niksen en wat bijkomen van deze toch wel wat inspannende dagen. Morgen komt er daarom geen blog want als je niks doet valt er ook niks te bloggen. Tenzij.......

1. Ankie:
    17 augustus 2018
    Doe Brenda en Maurits de groetjes!
  2. Iolanda Indri:
    18 augustus 2018
    Welkom terug!
  3. Mandy:
    19 augustus 2018
    Genoten van jullie vakantieverhalen Leo! Nu weer in Nederland. Ook weer leuk, toch?
  4. Maurits:
    19 augustus 2018
    Wat een reis achter de rug zeg!
    Maar zag er mooie en leuk uit.
    Nu lekker uitrusten, om maandag en dinsdag weer te knallen :-))