Sörälven Fiske Camping - Zweden

1 augustus 2018 - Idre, Zweden

Gisteravond hoorden we dat een open vuur verbod geldt in geheel Zweden. Skottelen en kaarsjes op tafel mag niet meer. Dit in verband de vele bosbranden in Zweden.

We vinden het jammer dat we de mooie Mora Camping weer gaan verlaten. Als we niet in een groep hadden gereisd waren we nog wel wat langer gebleven. Maar we zijn Nomaden en trekken door.... De bestemming van vandaag is Sörälven Fiske Camping in Idre. Weer wat noordelijker en wat westelijker richting Noorwegen.

Deze door de ANWB uitgestippelde route over de N311, N71 en N70 was prachtig! Complimenten. De natuur in Zweden blijft overweldigend. Zie ook de video. We zagen nog wat restanten van bosbranden. Jammer is dat we geen bijna elanden tegen kwamen, we zagen er twee liggen in een veld en dat was alles.

In Berga is de start van de Valsaloppet: de jaarlijks terugkerende langlauftocht van 90 km. We draaiden de parkeerplaats “Sälens IF” op om dit te bekijken en dat idee hadden nog veel andere reisgenoten zodat we met ongeveer 12 equipes gezellig bij elkaar waren en een bakkie deden.

We deden nog een tussenstop en zagen even daarna een groot wit rendier bij een meer staan. Snel de auto uit, de Sony fotocamera die ver kan inzomen erbij, en we maakten wat mooie foto’s.

Sörälven Fiske Camping is een camping van Nederlandse eigenaren Peter & Sylvia Verboom. Zij kwamen al 25 jaar in Zweden op vakantie. In 2000 kochten zij van het ene op het andere moment deze camping en genieten van het rustige Zweedse leven, de natuur en het vrije gevoel. Dit is een echte mooie en leuke natuurcamping midden in de natuur op 450 meter hoogte. De camping ligt aan een stromende rivier waar veel in gevist wordt.

Aan het begin van de avond stond voor degenen die zich daarvoor hadden ingeschreven, volgens ons iedereen, een BBQ klaar. We begonnen met elandsoep en daarna was er een aangeklede BBQ met rendiervlees, elandvlees (en worst) en zalm. Alles smaakte voortreffelijk! Zie ook het foto-album.

Morgen is er weer een vrij te besteden dag. Daarna gaan we Zweden verlaten en trekken we Noorwegen in.