Bogstad Camping te Oslo - Noorwegen

13 augustus 2018 - Oslo, Noorwegen

Vandaag gaan we Gol verlaten om naar Oslo te tijden. Deze rit is volgens het routeboek van de ANWB ongeveer 170 km. Omdat je steeds over doorgaande tweebaans wegen rijdt (N-wegen) zie je van alles onderweg en rijd je gemiddeld 70 km/h.

Na het ontbijt vertrokken wij als één van de laatsten. Dat maakt niks uit bij deze reizen omdat je onderweg vaak stopt om iets te bekijken of als er een mooie parkeerplaats is met uitzicht op een meer of een fjord of iets dergelijks. Geen gejakker: het is vakantie.

Na een tijd stopten we in Flå. Daar stond een trol van ongeveer 6 meter hoog langs de weg en daar wilde Hetty en ik wel mee op de foto. Het statief werd opgesteld en via de zelfontspanner maakten we wat stomme foto’s. Dat is eigenlijk het leukst om te doen.

Snel daarna stopten we bij een mooie parkeerplaats met mooi uitzicht op een meer waar ook veel reisgenoten waren. Ook daar werden foto’s gemaakt. Een aantal reisgenoten zaten met wegenkaarten om een picnictafel te bekijken hoe ze de route gaan vervolgen. Het routeboek leidde je door een aantal tunnels maar er was een mooiere route langs wat meren die niet zoveel langer was.

Wij besloten de tunnels te nemen omdat Hetty graag de glasfabriek met ateliers wilde bezoeken. Dat wilden ook veel andere reisgenoten. In de Tips voor Trips was aangegeven dat deze fabriek op de route zou liggen. Helaas klopte de ANWB-informatie deze keer niet: we waren 35 km verder voordat we daar achter kwamen en hadden geen trek om terug te rijden. Dit puntje is doorgeven aan de reisleiding ter verbetering voor volgende groepen

Toen we in Oslo bij Bogstad Camping aankwamen werden we opgewacht door een bazig en commanderend mannetje op een Segway (een elektrische tweewieler). We werden naar een groot veld gedirigeerd waar we met militaire precisie onze caravans en auto’s of campers moesten neerzetten. Natuurlijk is het van belang dat dit op de goede manier gebeurd maar de wijze waarop deze man ons allen aanpakte werd door ons en de meeste reisgenoten niet goed gewaardeerd. De camping op zich is goed! Mooie voorzieningen, veel douches en toiletten en een prima receptie. Er is een grote supermarkt op/bij het terrein en een benzinepomp naast de ingang. Wel weer jammer is dat WiFi alleen bij het hoofdgebouw goed te ontvangen is en de codes dagelijks veranderen. Zelf gebruik ik meestal de goede en veilige 4G-verbinding van mijn mobiele provider.

Het was prachtig weer: zon en 22°. We zaten nog lekker een deel van de middag bij elkaar op de camping en de drone vloog ook weer zijn rondjes. Na het avondeten liepen we met Martin & Joke naar het aanliggende meer en deden daarna een bakkie.

Als je vlak bij zo’n wereldstad als Oslo kampeert ligt het voor de hand dat we de vrije dag van morgen aan Oslo gaan spenderen. We gaan morgen op eigen gelegenheid Oslo in.

1. Ellen Van Donge:
    13 augustus 2018
    Ziet er weer mooi uit. Veel plezier morgen.😘
  2. Suzanne Dekker-de Heer:
    14 augustus 2018
    Hallo Leo en Hetty,
    Wat leuk om jullie (en die van mijn ouders) reis op deze manier te kunnen volgen. Ik wilde even laten weten dat we hebben genoten van uw blogs en foto’s. Alvast een goede reis naar huis gewenst!
    Groetjes,
    Suzanne (dochter van Martin&Joke)