Grimsbu Turistcenter - Noorwegen

3 augustus 2018 - Grimsbu, Noorwegen

We gaan de mooie Sörälven Fiske Camping in Idre en ook Zweden verlaten. De bestemming wordt nu Grimsbu Turistcenter Motell & Camp in Grimsbu (Noorwegen). In de vroege morgen was iedereen weer in de weer met zich klaar te maken voor de reis. Het weer was goed: lekker zonnetje en 19° en het werd nog beter.

Tijdens de alweer prachtige route zagen we het landschap veranderen. Hetty zat steeds met de fotocamera in de aanslag klaar om een eland te kunnen fotograferen: er stonden waarschuwingsborden langs de weg. Wij zagen geen eland. Martin & Joke wel, die schrokken toen er ineens een eland overstak. Via de deskcam is dat gefilmd en dit fragment is als video op deze blog te zien.

Natuurlijk deden we onderweg steeds een tussenstop als we een mooi punt zagen. Zo stonden we met Gerrit & Annemie op de Isterfossenbrug bij Engerdal (Noorwegen). We genoten van het prachtige uitzicht op de rivier en maakten foto’s van de natuur en van elkaar. Bij Tynset (Noorwegen) maakten we een lunchstop samen met andere reisgenoten. Heel gezellig!

Het is opvallend hoe de natuur steeds veranderd. De vaak dichte bossen in Zweden waren in Noorwegen snel vervangen door een andere begroeiing die meer open was. De wegen zijn tot nu toe in Zweden veel beter dan in Noorwegen. We waren nauwelijks de onbemande grens gepasseerd en de wegen werden vaak zeer hobbelig.

Halverwege de middag kwamen we bij Grimsbu Turistcenter Motell & Camp aan in Grimsbu. We werden naar onze plaats gebracht en stonden erg verdeeld op deze camping. Het is maar voor één nachtje, wij lieten de caravan aan de auto gekoppeld. Toen was ook het mooie weer ineens op: het begon een paar uur te regenen. Deze camping ligt op 670 meter hoogte wat ook de temperatuur niet ten goede komt.

Met een aantal reisgenoten hebben we lekker gegeten bij de “Kafeteria” van de camping.

Om 19.30 uur was er een bijeenkomst met elkaar. Er was een binnenruimte geregeld zodat we geen last van eventuele regen hadden. Reisleiders Hen & An hadden voor lekker gebak gezorgd. Zelf zorgen we voor de koffie, thee of iets anders drinkbaars. Henk gaf veel informatie over technische zaken van de caravan. Dit kunnen de banden zijn, maar ook de elektrische aansluitingen van de caravan op de auto. Het is belangrijk dat de losbreekkabel van de caravan goed aan de auto wordt bevestigd. En natuurlijk ook het rijden en vooral de manier van remmen in de bergen als je een lange afdaling moet doen. Zeer nuttig! Zie ook de foto’s en de ANWB-video.

1. Iolanda Indri:
    3 augustus 2018
    Wat is het toch mooi. En wat fijn dat we toch een beetje meereizen! Veel plezier😘
  2. Maurits:
    3 augustus 2018
    Ziet er weer mooi uit daar.
    En lekker leerzaam 😋
    Hopelijk spot Hetty nog een eland.