De voorpret start pas echt als het ANWB-boek binnen is

1 juli 2018 - Ameide, Nederland

Nadat we vorig jaar met de ACSI naar Corsica waren geweest, een geweldige reis, boeken we voor dit jaar weer eens een reis bij ANWB Kampeerreizen. We deden in het verleden meer reizen met de ANWB.

Als dan een envelop door de brievenbus ploft met daarin het lang verwachte ANWB-boek wordt de boeking ineens werkelijkheid en kan de voorpret beginnen. Hetty 'vluchtte' onmiddellijk met dat boek naar buiten en begon onder de parasol het boek uit te pluizen. De lijst met campings zat er ook bij, dus via Google Maps konden we de campings snel vinden (mede omdat de coördinaten erbij staan).

Dat routeboek is echt top. De ANWB rijdt niet zomaar van punt naar punt maar doet dat via mooie toeristische routes met informatie voor bezienswaardigheden onderweg (zie de foto).

Er is ook een deelnemerslijst (alleen de namen) in het boek opgenomen en voor ons zijn dat geen bekenden van een eerdere reis. Dat is ook weer leuk: nieuwe mensen ontmoeten. Onze vrienden Harry & Iolanda gaan dit jaar niet mee: zij gaan naar het Zonnige Zuiden.

Voor ons is het de eerste keer dat we zo hoog Europa intrekken. Hoger dan Noord-Duitsland waren we nooit eerder. We starten nu bovenin Denemarken, dan varen we over naar Zweden en buigen we linksaf naar Noorwegen. We eindigen weer in Denemarken. Natuurlijk moet je ook nog 'even' van Ameide naar de top van Denemarken op-en-neer rijden maar dat doen we ook op ons gemak en in een paar dagen. Vakantie = vakantie!

We zien er naar uit!

1. Kevin:
    Leuk!
  2. Jacqueline:
    1 juli 2018
    Wordt vast een mooie reis!
  3. Iolanda:
    1 juli 2018
    Nog even, en dan rijden jullie weer. Heel veel voorpret nu!!
  4. Brenda:
    Ziet er goed uit de reis. Ga de lekker van genieten over 2 weken
  5. Ankie:
    1 juli 2018
    en wanneer is de nieuwe reis? klinkt leuk, die kant van de wereld staat ook nog op mijn lijstje
  6. Piet van Donge:
    4 juli 2018
    Nogmaals alvast een fijne, veilige en mooie reis toegewenst.
    Ga er lekker van genieten. Groetjes van ons.