Camping Gustavsvik - Zweden

25 juli 2018 - Örebro, Zweden

We gaan alweer rijden. Het doel is nu Camping Gustavsvik in Örebro. Dit ligt wat hoger en centraler in Zweden. Eerst rustig ontbijten en kijken hoe de andere reisgenoten in de weer zijn om zich klaar te maken voor de reis. Hetty en ik vinden dat altijd leuk om te zien. De één is eindeloos aan het dreutelen, de ander is snel klaar.

De rit vanuit Vänersborg naar Örebro was niet spannend. Het leek net alsof we in Frankrijk reden, dat hoorden we ook van anderen. Allemaal grotere N-wegen of snelwegen. Na een tijd draaiden we toch maar eens van die wegen af en reden weer eens over kleine binnenweggetjes. Veel leuker! Wij hadden eigenlijk van de ANWB wel een leukere route verwacht maar misschien leende het wegennetwerk zich daar niet zo voor. We maakten een stop voor de lunch bij een prachtig meer: Laxå S. We voeren de eendjes en een meeuw en genoten van de natuur. Daarna weer de auto in voor het laatste stuk van de rit.

Ook Zweden is het erg warm weer: 33°. Morgen wordt het 36°! We hoorden dat het in Nederland minstens zo warm is.

Camping Gustavsvik is een camping die wij zelf en de meeste reisgenoten nooit hadden uitgezocht. Het is een camping met veel attracties en heisa voor de (kleine) jeugd. Er is een ook een groot zwemparadijs waar je vanaf de camping op kan. Dat deel van de camping is voor ons een gekkenhuis. Iedereen staat schijnbaar kriskras door elkaar en kort op elkaar. Het gonst en het krioelt. Wij zijn echt geen ouden van dagen, maar dit ging ons allen erg ver. Gelukkig heeft de camping ook een rustig deel en daar stonden wij. Niet mooi bij elkaar, maar wat verspreid. Dat vond iedereen wel jammer. De camping ligt aan de rand van de stad, bij een industrieterrein. Ook wat minder, dus. Maar wel dicht tegen de stad Örebro en die gaan wij morgen maar eens bezoeken.

1. Ankie:
    25 juli 2018
    jammer is dat.... volgend jaar misschien wat eerder gaan dan is het nog geen grote vakantie....