Mlilwane Wildlife Sanctuary

24 januari 2020 - Lobamba, Swaziland

Vandaag deden we het voor het eerst in deze vakantie wat rustiger aan. Er stonden geen groepsactiviteit gepland en dat was in deze schitterende omgeving geen straf. Er valt genoeg te genieten zoals wandelen en fietsen. Het blijft apart om na de nacht je huisje uit te komen en dan allerlei dieren te zien.

Eydie was jarig. Dat wilde ze niet weten maar ze zat te glimmen toen er voor haar werd gezongen.

Na het ontbijt zaten we nog even bij de vijver waar krokodillen en schildpadjes in zwemmen en mooie vogeltjes rond vliegen. Daarna liepen we een mooie wandelroute waar we weer genoeg dieren tegen kwamen. Het went ook wel weer snel dat je steeds rendieren en zebra’s tegen komt. Behalve dieren zijn hier ook mooie planten en watertjes.

Na de lunch gingen wij ook in de relaxstand. Weer opladen voor het Krugerpark waar we morgen naar toe gaan. En na het avondbuffet zaten we nog een tijd met een groepje bij het kampvuur waar ook moeder zwijn met een paar biggetjes heerlijk lagen te genieten.

Afrikaans:

Ons het dit vandag vir die eerste keer in hierdie vakansie 'n bietjie makliker gemaak.  Geen groepaktiwiteit was beplan nie en dit was nie 'n straf in hierdie pragtige omgewing nie.  Daar is genoeg om te geniet soos stap en fietsry.  Dit bly apart om u huis na die nag te verlaat en alle soorte diere te sien.

Dit was Lydie se verjaardag.  Sy wou dit nie weet nie, maar sy glimlag toe sy gesing word.

Na ontbyt het ons by die dam gesit waar krokodille en skilpaaie swem en pragtige voëls rondvlieg.  Toe stap ons 'n lekker staproete waar ons weer genoeg diere sien.  Dit raak ook vinnig gebruik dat u voortgaan om rendiere en sebras teë te kom.  Benewens diere is daar ook pragtige plante en waters.

Na middagete het ons ook in die ontspanningsmodus gegaan.  Laai weer vir die Krugerpark waarheen ons more gaan.  En na die aandbuffet sit ons 'n rukkie saam met 'n groep op die kampvuur waar moedervarkies met 'n paar varkies heerlik geniet het.

1. CormeijwaardC:
    Fijn zo n rust dag