Jeepsafari Krugerpark

26 januari 2020 - Nationaal park Kruger, Zuid-Afrika

Deze safari geldt als een hoogtepunt van deze reis. Eigenlijk zou je deze safari in oktober/november moeten doen omdat het nu zomer is in Zuid-Afrika en de temperaturen overdag erg warm kunnen zijn. Vandaag was het midden op de dag zo’n 36-38° en dan kruipen de meeste dieren weg in de koelte van bomen en struiken. Toch hebben we best nog wat dieren kunnen spotten.

Om 06.00 uur zaten we al in de open jeep. Een uur eerder was nog beter geweest want toen wij om 05.00 uur opstonden was het al licht. We zaten met Lydie & Ad, Ro & Joke en Arie & Erna op de jeep. Even later reden we in het Krugerpark. Dat park heeft de grote bekendheid en is prachtig, maar het kleinere Hluhluwe Imfolozi National Park waar we een paar dagen geleden waren is minstens zo mooi. Wij vonden de gids daar ook beter.

We zagen onder andere giraffen, gnoe’s, impala’s, schildpadden, olifanten, waterbuffer en zebra’s. Spannend was het toen we een grote olifant tegen kwamen. Onze gids zette de jeep langs de kant. De olifant kwam wapperend met zijn oren op ons af en liep uiteindelijk strak langs de jeep heel langzaam verder waarbij hij even in de jeep keek. Daar werden sommigen heel stil van.... Je hoort overigens ook stil te zijn en geen ledematen buiten de jeep te steken.

Na een toiletstop reden we weer verder. De zandwegen waren door de wind vaak geribbeld waardoor de jeep een soort rammelende trilplaat werd. Als zo’n jeep hobbelt, bobbelt en trilt noemen ze dat hier ‘Afrikaanse massage’. We worden erg vaak en grondig gemasseerd....

Onderweg gebruikten we de lunch: de gids had waterflessen en lunchpakketten bij zich!. In de middag zagen we niet zoveel dieren meer. Na een rit van ruim 200 trillende kilometers zat deze safari er weer op.

Om 18.30 was er een barbecuebuffet georganiseerd. We zaten lekker buiten en het buffet was perfect. Een kampvuurtje maakte het gezellig. De meisjes van het resort traden ook nog even op. En daarna weer op tijd onder de klamboe want morgen gaan we weer naar onze volgende bestemming.

1. Maurits:
    26 januari 2020
    Wel jammer dat de dieren dan weg kruipen, maar te begrijpen met die hitte.
    Wat een stuk gereden zeg over die hobbel wegen, toch groot zo'n park.
  2. CormeijwaardC:
    27 januari 2020
    Genieten maar ik volg jullie
  3. Ankie:
    28 januari 2020
    jammer voor jullie dat er deze keer beetje minder te zien was... maar een olifant in de ogen kunnen kijken is ook wel erg spannend....