Panoramaroute en Hannah Game Lodge

27 januari 2020 - Greater Tubatse, Zuid-Afrika

We worden steeds handiger met de koffers. Als we ergens arriveren leggen we ze slim neer, de sjorband er nog onder. Je pakt uit de koffer wat je op dat moment nodig hebt omdat we steeds maar 1 of 2 nachten op de zelfde locatie verblijven. Behalve in Kaapstad, daar waren we meer nachten.

Om 08.30 uur zaten we weer in de bus, onderweg naar alweer ons laatste hotel in van deze reis. We gaan de Panoramaroute  over ‘het dak van Afrika’ rijden richting Jahannesburg waar we morgen arriveren en de nachtvlucht naar het koude Nederland nemen.

Onze eerste formele stop was bij uitzichtpunt God's Window. Er was helaas geen uitzicht vanwege regen en dichte nevel. Daarom maakte ik snel alleen een foto van het bord ‘God's Window’. Het weer klaarde daarna weer wat op. De volgende stop was bij de watervallen van Ehlanzini. Dat was best aardig en Hetty kocht 2 shawls.

Rond het middaguur bereiken we de kolkgaten van Bourke's Luck Potholes. Dat was echt schitterend. Het is ongeveer een kleine versie van de Gorges du Verdon in Frankrijk. Het is fascinerend hoe water de mooiste vormen kan uitslijpen.

Even later stopten we bij de Three Rondavels bij de Nabydenvierpoortendam. Ook hier weer prachtige uitzichten over een canyon. En natuurlijk weer de souvenirkraampjes en de ‘gerieven’ (toiletten).

We verlieten de Panoramaroute en gingen het binnenland in. En arriveerden halverwege de middag bij Hannah Game Lodge. Dit resort ligt in Ohrigstad en biedt luxe safari accommodatie met een bar, een restaurant en gratis WiFi.  De luxe chalets bieden een spectaculair uitzicht op de prachtig  omgeving die weer heel anders is dan waar we vandaan kwamen. Ook deze kamer had geen ‘beeldradio’ (TV) maar daar kijken we toch niet naar.

Even later zaten we op een soort terreinwagen met ongeveer 28 open zitplaatsen en deden we onze laatste safari. Dit terrein is privébezit van Hannah’s Lodge en wat anders begroeid dan de vorige terreinen en ook wat meer aangelegd en iets minder natuurlijk. Maar wel mooi en we zagen ook weer wat dieren.

Het diner was luxe en voortreffelijk. We sloten af met een Irishcoffee.

1. Maurits:
    27 januari 2020
    Dat gaat weer snel hè, alweer bijna voorbij.
    Volgende keer met nudistenreis mee gaan, scheelt ook met de koffer zeulen 😉
  2. Jacqueline:
    28 januari 2020
    Bijna het einde van deze mooie reis, zag er allemaal mooi uit. Voor straks een veilige en goede vlucht terug!
  3. CormeijwaardC:
    28 januari 2020
    Met veel genoegen jullie reis ge volgt .Goede terug reis en behouden thuis komst
  4. Ankie:
    28 januari 2020
    was erg leuk jullie reis te volgen en mee te genieten!!