Igoumenitsa (GR)

12 juni 2023 - Igoumenítsa, Griekenland

Igoumenitsa is een belangrijke havenstad van Griekenland. Eigenlijk ligt onze camping in de bijbehorende plaats Sivota. Sivota (Syvota) is een vakantiebestemming in Epirus op het vasteland van Griekenland. Het ligt 24 kilometer ten zuiden van de havenplaats Igoumenitsa en tegenover de badplaats Kavos op het eiland Corfu. Rondom Sivota vind je fraaie stranden en het gebied hier is ideaal om te gaan varen of te gaan duiken. Het is een echte toeristenplaats, maar niet te druk.

—————

Het is alweer zondag 11-06 die we vrij kunnen invullen. Wij pakten weer onze fietsen en reden naar Plataria. Een leuk plaatsje aan dezelfde baai als onze camping. De rest van de dag deden we weinig anders dan vakantie houden.

De dames Pasman hadden het idee geopperd om rond 17.30 uur een hapjesparty te organiseren. Iedereen kon zijn/haar eigen hapje(s) naar keuze maken. Er werden een aantal tafels op een rij gezet waar alle hapjes op kwamen te staan. Dat leverde een keur van koude en ook warme hapjes op die iedereen zicht goed liet smaken.

En de avond werd weer gezellig met Corry, Ruud & Joke met een fles Rosé afgesloten.

—————

Vandaag, maandag 12-06, gaan we naar de laatste Griekse camping van deze reis. Weer wat hoger richting het noorden en ook wat meer landinwaarts. Een rit van ruim 200 km.

We dachten over mooie binnenwegen te rijden en dat ging in het begin uitstekend. De omgeving was schitterend en we reden over vele bergen. En we stopten op een hoge parkeerplaats waar bijenkasten stonden en koeien losliepen. Van die koeien zagen we alleen de vlaaien en we hoorden ze iets hoger in de bergen via hun koeienbel. Even later zagen we er een paar lopen.

Vanaf dit punt verliep de rit anders. De ACSI-route via Google Maps begon vreemde dingen te doen. Dat lag niet aan de ingevoerde route door de ASCI want daar zag ik geen vreemde zaken in. Eerst stuurde de route ons een smal weggetje in dat onaangekondigd doodliep. We konden keren en toen startte ik de route plannen van Apple/TomTom maar daar zaten niet de tussenpunten (spelden, waypoints) in zodat de route onverwachts over een weg begon te lopen die je amper meer een weg kon noemen. We kwamen door dorpjes waar de inwoners niet vaak of nooit een auto met caravan voorbij had zien komen. En door een dorpje waar de weg was opgebroken maar de wegwerker even zijn pylonnen verzette. We reden vaak 20 à 30 km/h door vaak ongerepte natuur. Na een soort helse rit, vooral voor Hetty, kwamen we op de A2 terecht en konden we weer wat tempo maken. Het laatste stuk was weer over goede binnenwegen. Het is wel jammer dat het wat regende en de temperatuur was gedaald. Dus weer de lange broek aan en de paraplu’s erbij.

We arriveerden rond 15.00 uur bij Camping Vrachos Kastraki (https://www.campingkastraki.com/en) in Kastráki-Kalambáka. We werden weer keurig opgevangen door de reisleiding die ons naar een voor ons gereserveerd veld begeleidde met mooie plaatsen. Ik vloog weer een paar keer met mijn drone om de camping vast te leggen maar ook de schitterende rosten van de Meteora.

1. Anja vD:
    Oh gut oh gut. Jullie maken wat mee!! 🙃
  2. Wim de Heus:
    13 juni 2023
    Prachtige foto's neef maar de hele reis heb ik steeds het gevoel dat er iets ontbreekt in de foto e.o. filmreportage.
    Eindelijk ben ik erachter wat het is en kan het niet laten het jullie te moeten melden.
    Ik heb namelijk niet één foto van neef Leo gezien waar hij in z'n gestroomlijnde Speedo zwembroek de zee in loopt.
    Mogelijk staat dit nog te gebeuren en wacht het nog maar even af want jullie vakantie is tenslotte nog niet beëindigd. Nog veel plezier gewenst.
  3. Ria Rietveld:
    13 juni 2023
    Wat zien jullie ontzettend veel moois..echt genieten!
  4. Iolanda Indri:
    13 juni 2023
    Wat zul je stiekem weer genoten hebben van de route! En arme Hetty. Maar het zijn natuurlijk wel topherinneringen, die je erbij krijgt!
  5. Jacqueline:
    13 juni 2023
    Geweldig om te lezen en de mooie foto's te zien. Een super herinnering
  6. Marjolein:
    13 juni 2023
    In Nederland hebben we ander weer. Het is al 33 dagen droog en warm. Mutsen en lange broeken zijn verkocht. Paraplu doet dienst als parasol.
  7. Willem:
    13 juni 2023
    Goed dat jullie een vier wielaandrijving hebben!!
  8. Cormeijwaard:
    14 juni 2023
    Leuk om met jullie mee te genieten