Dagje relaxen en op weg naar campingplatz Freizeitinsel

29 april 2023 - Bad Abbach, Duitsland

Gisteren (28-04) deden we alles op ons gemak. Lekker uitslapen en de krant lezen op de tablet. Dat valt niet mee met het nog steeds slechte mobiele netwerk in Duitsland. Er staat wel ‘4G’ in je scherm maar de snelheid is echt nog van de vorige eeuw. WiFi werkt op onze kampeerplaats ook nauwelijks. Oldschool.

Na het lezen van de krant en een lunch (voor mij Herbalife-shake) reden we naar het nabij gelegen stadje Renneod. Eigenlijk één lange drukke doorgaande weg met een beide kanten winkels. We kochten mooie slippers voor in de caravan om dat natte gras buiten te houden.

Het was onze trouwdag. Daarom gingen we heerlijk uit eten bij een goede Italiaan op het campingterrein zodat we beiden niet nuchter hoefde te blijven. 🍾

—————

Vandaag (29-04) vervolgen we onze reis naar Campingplatz Freizeitinsel te Bad Abbach (D) nabij Regensburg (http://www.campingplatz-freizeitinsel.de). We wilden eerst de krant lezen maar in het grote Duitsland hebben ze kleine/slechte gsm-bereikbaarheid. Onwetend van het locale en ander nieuws koppelden we de caravan aan en verlieten de camping in druilerig weer. Het zit niet altijd mee…

De lange snelweg A3 wordt flink verbreed. Waarschijnlijk omdat het zaterdag is waren er geen files. Heel veel kilometers wegversmalling met inhaalverbod voor caravans waren geen probleem omdat we steeds met minimaal 80 km/h konden doorrijden. Het weer werd beter, er kwam een klein zonnetje bij en het werd zelfs even 17°.

Er zijn meer reisgenoten op weg. Arnold & Betty Roijmans kunnen pas vrijdag vertrekken en vroegen via de ASCI Praatjes-app of ze nog iets konden meenemen voor degenen die iets waren vergeten. “Hagelslag puur”, zei Hetty. “NL-stickers”, zeiden een paar andere reisgenoten. Alle wensen werden vervuld! Zie de foto. Volgens Arnold is ANWB Eindhoven nu uitverkocht wat betreft de NL-stickers. 😀

Campingplatz Freizeitinsel ontving ons hartelijk. Het is een mooie camping met goede voorzieningen en mooie groene kampeervelden. De mobiele gsm-verbindingen, de WiFi en de satellietschotel doen het ook zodat ik Max Verstappen kan volgen. En weer kranten lezen.

We fietsen even naar Bad Abbach om wat inkopen te doen en te pinnen. Dat mooie stadje ligt een vlakbij de camping en met de fiets ben je er zo via een bug over de Donau. Wij hadden in Nederland mooie fietshelmen gekocht maar dan moet je deze wel opzetten en niet vergeten. 🤣