Van Bad Abbach (D) naar Fürstenfeld (A)

2 mei 2023 - Fürstenfeld, Oostenrijk

Zondag 30-04 begon met veel WhatsApp berichten: schoonzoon Danny was jarig. Dit is de eerste van een hele serie verjaardagen die we door deze lange vakantie op afstand volgen.

We startten de dag rustig. Ik (Leo) vloog even vanaf de parkeerplaats met de drone om een luchtfoto van de camping te maken.

Op de vorige camping was een boompje in het verleden net boven de grond afgezaagd waardoor en tussen het hoge gras een klein stukje van de oorspronkelijke boomstam bijna onzichtbaar overbleef. Dat stompje raakte net de onderzijde van de auto. Onze huidige overbuurman staat wat lager dan wij en zag dat de kunststof kap onder de motor was beschadigd. Gelukkig doet Ducktape alweer wonderen.

Het was best mooi weer met af en toe een zonnetje. Daarom stapten we op de fiets, nu wèl met onze nieuwe fietshelmen. We reden langs de bekende Donauradweg (fietspad) naar Regensburg op en neer. Een tochtje van ruim 46 km. We reden langs de Azur-camping waar we vorig jaar ook waren. Regensburg blijft een mooie stad!

Via de Praatjes-app bleek dan John & Annie ook met hun camper op Campingplatz Freizeitinsel zijn gearriveerd. Leuk om via de app te vernemen dat 21 afzonderlijke campers/caravans waarvan de reisgenoten elkaar alleen kennen van het ‘smoelenboek’ elkaar in Europa tegen komen en op weg zijn naar de eerste officiële camping van deze reis: Camp Slapić in Duga Resa (Kroatië, nabij Zagreb).

-————

En toen was het maandag 1 mei: de Dag van de Arbeid. Dat is voor de Duitsers een vrije feestdag. Dat doen ze beter dan in Nederland waar zelfs Bevrijdingsdag geen formele vrije dag meer is. Alleen de horeca in Bad Abbach was open, de supermarkten en andere winkels bleven gesloten.

Wij reden een kort rondje met de fiets naar Bad Abbach, verbleven verder op de camping en wandelden rond de camping. Niets spannends, dus.

De Praatjes-app wordt steeds actiever. We zien waar aan aantal reisgenoten verblijven en er worden ook wat hints en tips gedeeld. De eerste zijn al gearriveerd bij Camp Slapić: de ontmoetingscamping van de ASCI-reis.

—————

Vandaag, dinsdag 02-05 is weer een reisdag. We rijden dan ongeveer 470 km naar het Oostenrijkse Fürstenfeld. De bestemming is Thermenland Camping Fürstenfeld (http://www.camping-fuerstenfeld.at). De laatste tussenstop voor ons voordat we bij de ASCI-groep zijn. Hier willen we tot 04-05 verblijven. Vorig jaar waren we hier ook in de buurt en bezochten we, net als enkele reisgenoten nu, het Redbull racecircuit.

We vertrokken met een klein zonnetje, later werd dat een kleine regenbui. Daarna ging zo het hard regenen in de Oostenrijkse bergen dat je bijna een forel kon aanrijden…. Vlakbij Fürstenfeld waren de buien verdwenen en zag de wereld er weer beter uit. Als het dan toch moet kan het beter regenen als je in de auto zit, toch?

Aangekomen bij de camping bleek de toegangsweg naar de camping net vandaag te zijn afgesloten wegens werkzaamheden. De navigatie zag nog een weggetje dat eindigde op een steile helling voor een hek, waarachter in de diepte de camping lag. Ik wilde net achteruit de steile helling terug gaan rijden toen we werden geroepen door een man met de sleutel van dat hek. Pffff. Via een smal paadje konden we alsnog de camping bereiken.

De camping bleek geen ASCI-camping meer te zijn maar alles was dik in orde. Supermooie toiletten en goede WiFi. Meer heb je niet nodig. Oh ja, en ook een goede kampeerplek waar ik de satellietschotel precies tussen de bomen door op de Astra 3 satelliet kon richten.

Fürstenfeld is best een grote plaats met veel winkels, daar gaan we morgen maar eens naar toe fietsen. We staan aan de rand van de stad, dus dat moet goed komen.

1. Wim de Heus:
    2 mei 2023
    De fietshelmen staan jullie schattig.
    Vooral m'n neef springt er uit.
    Altijd al een goed model geweest voor dit soort dingen. Niets meer aan doen.
  2. Ankie:
    2 mei 2023
    mooie foto's weer, alleen had de ducktape niet gehoeven. Goed en veilig bezig!!
  3. Erik:
    2 mei 2023
    Prettige vakantie Leo en Hetty! Groeten uit Noordeloos.
  4. Henk en Wil:
    4 mei 2023
    Leuk om te lezen over jullie wel en wee
    Wij genieten van het Hollandse zonnetje
    Lui op terras