Zuid-Afrika!!

15 januari 2020 - Ameide, Nederland

We gaan al een paar jaar in januari naar Gambia. Dit jaar willen we eens wat verder.  Zolang het nog fysiek en financieel kan moeten we genieten, toch Zuid-Afrika staat hoog op onze wensenlijst. We gaan deze reis weer maken met ANWB Ledenreizen waarmee we eerder in Zweden en Noorwegen waren. De groep bestaat uit 34 personen, inclusief de reisleiding en ons zelf.

Wij beginnen onze rondreis door Zuid-Afrika in Kaapstad. Op rustig tempo bezoeken we onder meer de Tafelberg, Kaap de Goede Hoop en wijndorpje Stellenbosch. In de binnenstad van Kaapstad verdiepen we ons in de Nederlandse VOC-geschiedenis en mengen we ons onder de locals op de bruisende buurtmarkt van Woodstock. Met een tijdbesparende binnenlandse vlucht reizen we vervolgens naar de noordoostkust, waar sompige moerassen met nijlpaarden en krokodillen en uitgestrekte savannen met olifanten en leeuwen het landschap bepalen. Na een safari in het wereldberoemde Krugerpark komen we aan in Ohrigstad, de uitvalsbasis voor het bezichtigen van de bezienswaardigheden langs de schilderachtige Panoramaroute.

Geplande excursies: Kaapse wijngebied; markt in Kaapstad; Kaapse schiereiland, inclusief Kaap de Goede Hoop; botanische tuinen Kirstenbosch; gamedrive in Hluhluwe-iMfolozi in eigen bus;  gamedrive in Krugerpark in eigen bus; Panoramaroute; township Soweto

Vandaag gaan we om 10.15 uur vliegen van Schiphol naar Kaapstad. Daar komen we om 22.40 uur aan en dan moeten we nog naar het hotel. Morgen of en andere dag komt er weer een bericht.

1. Marielle:
    Heeeeeeeeeel veel plezier!!!
  2. Anouska:
    15 januari 2020
    Heel veel plezier ga genieten
  3. Wim van Dijk:
    Boffers veel plezier !
  4. Piet van Donge:
    Fijne vakantie !!
  5. Jacqueline:
    15 januari 2020
    Fijne vakantie en geniet er van zo samen
  6. Nettie:
    Fijne vakantie !!!
  7. Gerda vd dool:
    15 januari 2020
    Een mooie reis toe gewenst,heelveel plezier,zuid afrika is een prachtig land,gr
  8. Tineke van oort:
    15 januari 2020
    Een hele mooie reis en geniet .
    Wij hebben deze route ook gedaan was geweldig
  9. Suzanne van Bemmel:
    Super gaaf.
    Geniet er maar goed van.
    Veel plezier.
    Groetjes Suzanne.
  10. Marianne Roels:
    15 januari 2020
    WoW wat een geweldig voor uitzicht, een hele goede reis en een fijne vakantie.
    Groetjes Marianne
  11. LIA ZIJDERLAAN:
    15 januari 2020
    Heel veel plezier. Ik ga met smart op jullie beeldmateriaal wachten.
  12. Kevin:
    Enjoy
  13. Ankie:
    15 januari 2020
    Veel plezier Hetty en Leo en genieten van al het moois en ons neem je mee op reis aan de hand van de verhalen en foto's xx
  14. Maurits:
    16 januari 2020
    Heel veel plezier. Wordt vast een onvergetelijke reis! Geniet samen 😘
  18. Ans:
    16 januari 2020
    Jambo, Geniet er maar lekker van en groetjes hier vanuit zanzibar. Pole pole he. Hakuna matata
  19. Harm van der Veen:
    17 januari 2020
    heel veel plezier en heeel veel mooi weer