Grand Tour Griekenland

11 maart 2023 - Ameide, Nederland

We gaan weer een grote trip maken. In tijd de langste die we ooit deden. Dit is de tekst van de ASCI reisorganisatie:

————————————-

Eilanden, groene hellingen, azuurblauwe zee, verblindend witte huisjes, zon. Ach, waarom zoveel woorden gebruiken als één woord voldoende is: Griekenland. Maar Griekenland is veel meer. Het is de bakermat van onze beschaving. Griekenland is de Olympische Spelen en Delphi en daarmee werd de basis gelegd voor ons denken, ons doen, onze beschaving en … onze vakanties. We reizen over land. Dat betekent dat we en route de mooie natuur- en cultuurschatten van Kroatië, Servië, Macedonië en Albanië meenemen: op-en-top vakantieplezier!

————————————-

De start van deze reis is op 07-05-2023 nabij Zagreb in Kroatië. Dat is ruim 1300 km vanaf onze woonplaats Ameide. De reis duurt 44 dagen en de reisroute is ongeveer 3655 km. Het eindpunt is nabij Vrake/Shkodër in Albanië. En dan weer rustig terug naar huis. We zijn dus een paar maanden van huis!

De caravan heeft een grote beurt gehad en gekeurd. Ook de auto heeft zijn onderhoudsbeurt gehad. Wij zijn zelf zijn nog aan het voorbereiden. Welke vignetten hebben we nodig? Zijn de gasflessen vol? Wat mogen we vooral niet vergeten mee te nemen?

Het is de bedoeling weer regelmatig een bijdrage te schrijven op deze reisblog. Als er niets te melden is schrijf ik (Leo) niets. Je reacties zijn weer welkom!

1. Marjolein:
    11 maart 2023
    Leuk! Wanneer vertrekken jullie dan uit Nederland? Toch op je gemakkie naar Zagreb, neem ik aan.
  2. Wim de Heus:
    11 maart 2023
    Zien elkaar volgende week zondag en hebben het allicht nog even over.
  3. Ria Rietveld:
    11 maart 2023
    Geweldig plan, wordt een prachtige reis. We gaan mee genieten met jullie verhalen! Succes met de voorbereidingen.
  4. Ankie:
    11 maart 2023
    gaaf om te gaan doen, nu alvast genieten van de voorpret
  5. Wilma de Kruijk:
    12 maart 2023
    Geweldig dat jullie dit gaan doen. Geniet ervan en ik geniet mee van jullie reisverhalen.
  6. Annelies van Fien:
    12 maart 2023
    Echt geweldig! Maak er wat van!
  7. Maurits:
    12 maart 2023
    Wat leuk weer. Wordt een hele tour zo, maar zo zie je wel veel. Veel plezier met voorbereiden, we volgen het weer.
  8. Jacqueline:
    12 maart 2023
    Wat een geweldige reis gaan jullie maken en gelukkig mogen wij hiervan meegenieten. Alvast heel veel voorpret en voor straks GOEDE REIS en heerlijk genieten van al het moois dat jullie gaan zien.
  9. Lydie:
    12 maart 2023
    Top Leo en Hetty, ik ga genieten van jullie verhalen. Als jullie terug zijn misschien een keer afspraken? Heel veel plezier, ook van Ad!
  10. Simone Schoen:
    12 maart 2023
    Jeetje, 44 dagen Grieks eten! Wat zul je die Hollandse pot gaan missen! Ik maak een grapje. Geniet ervan met volle teugen. Goeie reis alvast, ik geniet mee vanaf mijn bank.
  11. Anja:
    14 maart 2023
    Mooie route, leuk vooruitzicht 2 maanden op vakantie. Genieten!!
  12. Anja vD:
    15 maart 2023
    Genieten hoor!!! En wij gaan jullie missen, meer dan 44 dagen!! 😊
  13. Willem:
    10 april 2023
    Een groot avontuur en misschien ook wel de reis van jullie leven. Schrijf veel en wij genieten mee!!
  14. Cor/Tiny:
    21 april 2023
    Geniet van deze reis.Wij hebben ook zo iets gedaan in 2019. Je kent ons van de reis naar
    corcica 2017 Cor en Tiny