Oriëntationtour

7 januari 2019 - Serekunda, Gambia

Om 06.30 uur liep de wekker af. Vandaag staat de Oriëntationtour op het programma. Hier maken we (opnieuw) kennis met Gambia. We hadden een gids (Omar) die redelijk Nederlands sprak.

We reden eerst naar Bakou om een aantal mensen op te pikken die in hetzelfde resort zaten waar wij vorig jaar waren. Daarna reden we Serekunda en liepen over de drukke markt. En weer waren we onder de indruk van de mierenhoop aan mensen en handelaren in die smalle straatjes.

Daarna reden we naar de hoofdstad Banjul dat rondom omsloten is door water en daardoor op een eiland ligt. Daar zijn de straten breder en beter begaanbaar. We bezochten het Nationaal Museum waar het ons opviel dat er niets meer was te zien van de dictator die 2 jaar geleden is verdreven.

We kwamen daarna weer op een markt terecht waar we een bakkie oploskoffie dronken. En een uiltje en een beeldje kochten. Hetty ging op de foto met een leuke Gambiaanse ‘mama Africa’, waar we ook wat dingen kochten.

Vandaar reden we weer naar Bakau en bezochten de Kacchikalli Chrocodilepool. Allemaal makke krokodillen, in Gambia heilige dieren, waarvan sommigen te aaien zijn. Leo deed dat dan ook. De mannetjes zijn mak, de vrouwtjes zijn vaak fel als ze hun jongen willen verdedigen. Sommige krokodillen hadden een afgebeten staart.

Daarna deden we nog een leuke lunch en waren we rond 15.00 uur weer bij het Balafon Resort. We maakten een strandwandeling en keerden via het binnenland weer terug, dwars door de kleine dorpjes. En verder bleven we lekker bij Balafon. Waarmee weer een leuke en actieve dag om was.

1. Iolanda Indri:
    8 januari 2019
    Wat een ontzettend mooie en bijzondere foto's! Moet er heerlijk zijn. Veel plezier nog
  2. Ellen Van Donge:
    8 januari 2019
    Prachtige foto's, heerlijk genieten.
  3. Maurits:
    11 januari 2019
    Wat leuk zeg.
    Ook grappig van die krokodillen, maar dat is bij de mens ook zo 😄.