Vaarwel Calvi, hallo Porto-Vecchio

28 augustus 2017 - Porto-Vecchio, Frankrijk

Na een aantal mooie dagen op Calvi is de tijd weer aangebroken om de pootjes van de caravan op te draaien en naar onze volgende bestemmingen te rijden van deze ACSI Caravanvakantiereis. We gaan het eiland weer schuin oversteken en rijden van het oosten, door de binnenlanden naar het westen. En dan wel een stuk zuidelijker dan eerder bij Pietracorabara.

De nieuwe bestemming wordt camping Les Ilots d'Or in Porto-Vecchio. Deze camping ligt niet direct aan zee, maar aan een zeebaai. De rit zal ongeveer 190 km zijn.

We reden weer samen met Harry & Iolanda. De route was niet moeilijk, je kon er bijna niet per ongeluk van afwijken. Als je de route uit het routeboek vergeleek met het navigatiesysteem dan zaten er geen verschillen in. Daarom ging het vandaag zomaar goed: deze keer geen mooie smalle bergweggetjes....

Ook deze rit was weer mooi. Eerst een stuk langs de oostkust omhoog, daarna door de prachtige binnenlanden het eiland oversteken en dan weer wat naar beneden aan de westkant. Onderweg de nodige stompjes maakte het geheel compleet. We zijn deze keer ook Harry & Iolanda niet kwijt geraakt!!

Piet & Ria waren deze keer de routemasters. Zij zijn reisleider-in-opleiding en waren eerder uit Calvi vertrokken om de komst van 21 equipes voor te bereiden zodat iedereen bij aankomst snel een plaats kon krijgen. Dat is één van de taken die een reisleider heeft bij dit soort groepsreizen.

Toen we bij camping Les Ilots d'Or aankwamen kregen we een plattegrondje en een code van de slagboom en werden we richting strand gestuurd. Daar wachtte Ria ons op en we kregen een prachtige plaats op het strand toegewezen. Daar waren er maar 3 van. Zo'n prachtige plaats hadden we niet eerder! Prachtig gezicht, ook met die boten rond dobberen. De andere reisgenoten vroegen ons steeds wat wij hiervoor hebben moeten doen maar dat zeggen we natuurlijk niet. Haha.

Nu stappen we zo uit de caravan het strand op. Voorlopig doen we de luifel maar niet uit omdat we er morgen niet zijn, dan is er een bus- en bootexcursie. Gewoon voor de deur zwemmen. Het zeewater is wel weer lauw en er is zeegras op de bodem. Maar dat mag de pret zeker niet drukken. We boffen en genieten!!

1. Sofie:
    29 augustus 2017
    Wat een prachtige plaats! Veel plezier met de excursie vandaag.