Laatste dag in Calvi

27 augustus 2017 - Calvi, Frankrijk

We zijn alweer een paar dagen in Calvi. Het is hier echt heel mooi en we genieten met volle teugen. We bezochten de Super-U voor de nodige boodschappen want vanavond gaan we met Harry & Iolanda aan de BBQ.

Verder namen we een duik in de zee. Het zeewater was helder en als je rustig bleef staan begonnen kleine visjes aan je benen te knabbelen.

Om 17.00 uur zijn we uitgenodigd door hopman Benno voor een happy hour. Met aansluitend een routebespreking. Daar is volgens mij weinig aan te bespreken want zoveel doorgaande wegen zijn er niet op dit mooie eiland. Ik heb de route in het routeboek vergeleken met mijn navigatie en zie geen verschillen. Dan zal Hetty blij zijn want dan kunnen we niet meer per ongeluk met de auto+caravan op die mooie, kleine, smalle, steile, slingerende bergweggetjes zonder hek of vangrail terecht komen.

Daarna hebben we samen met Harry & Iolanda heel gezellig aan de BBQ gezeten. En daarmee is er weer een mooie dag omgevlogen.

Morgen gaan we weer rijden, een rit van ongeveer 190 km over bergachtige binnenwegen. De volgende halte wordt Porto Vecchio. En dat ligt, net als de vorige verrassing, weer aan de andere kant van Corsica. En weer wat zuidelijker in een soort zeebaai. We zijn weer benieuwd wat we daar aantreffen.

1. Anja vD:
    28 augustus 2017