The day after

2 september 2017 - Coggia, Frankrijk

Na zo'n topdag als gisteren komt er weer een nieuwe dag. Vandaag geen prachtige Calanches meer en geen overweldigende natuur met een geweldige groep reisgenoten. Er werd druk nagepraat over deze mooie dag. Vandaag weer een vrije dag die iedereen naar eigen believen kan invullen.

Het is vandaag zaterdag maar het lijkt wel maandag-wasdag. Er werd veel kleding en ander textiel gewassen en rond vele caravans/campers verschenen waslijnen met wasgoed.

Net buiten de camping op het grote parkeerterrein staan openbare wasmachines en droogtrommels met een grote wasinhoud. Ideaal zo naast de camping. Je doet je was in de trommel, betaalt via de bijhorende betaal automaten en klaar is Klara en/of Kees. Jammer was dat het betaalsysteem haperde. Sommigen (zoals wij) betaalden daardoor iets te veel, sommigen dubbel en het ging ook wel goed. Er staat een telefoonnummer op die automaten maar het is zaterdag dus dat bellen schiet niet op.

Ook de aantal auto's kwamen aan de beurt. Er was een reisgenoot die heel slim een waterslang bij zich had waardoor vele auto's ineens weer hun oorspronkelijke kleur terug hadden gekregen. Door de lange droogte en het stof waren ze grijs geworden.

Je kan goed zien dat het vakantieseizoen aflopend is. Wij merken daar weinig van omdat we met z'n allen vooraan op de camping staan. Verderop op deze grote camping is het heel leeg. Er zijn nu veel verlaten tenthuisjes en vakantiehuisjes die nu een troosteloos beeld geven. Ook in het stadje Sagone is het heel rustig.

Vandaag is onze kleinzoon Dex 1 jaar geworden. Daar kunnen we nu helaas niet bij zijn maar via de telefoon en WhatsApp hebben we voor hem gezongen. En we hebben hier ook een alternatieve taart met één kaarsje erop....

1. Ankie:
    2 september 2017
    gefeliciteerd net Dex!!
  2. Wilma de Kruijk:
    3 september 2017
    Nog gefeliciteerd met jullie kleinzoon. Geniet heerlijk nog verder van jullie mooie vakantie