Van Porto-Vecchio naar Sagone

31 augustus 2017 - Coggia, Frankrijk

We zijn net Nomaden. Die blijven ook niet zolang op één plaats. Na 3 nachten op het mooie strand van Porto-Vecchio staat er weer een nieuw reisdoel op het ACSI-programma: Camping Le Sagone te Sagone. Deze camping ligt aan de andere kant (oostzijde) van de camping maar wel weer wat noordelijker.

We ontdekken steeds weer hoe afwisselend Corsica is wat betreft de natuur. In het ene gebied zijn de heuvels wat rotsig, op een andere plaats weer groen, weer ergens anders lijkt het wel of er heide op de heuvels groeit. Dat is natuurlijk op veel plaatsen zo, maar hier vinden we dit alles schitterend. Doordat we steeds het eiland oversteken zien we niet alleen de kust, maar ook veel van het binnenland.

Ook nu zagen we onderweg dat er kleine maar ook grotere bosbranden zijn geweest. Zomaar ineens een strook natuur dat is afgebrand. Die branden hebben dus echt over geheel Corsica gewoed. Op een aantal plaatsen langs de route zag je brandweerauto's paraat staan. Laten we hopen dat ze niet meer in hoeven te grijpen. Maar het is echt overal gortdroog....

Bij de eerste tussenstop wilden we onze caravandeur open maken en dat lukte niet. Het vliegengordijn zat tussen het slot en de scharnieren. Eerder gaven we voorzichtig wat tikken met een hand op de deur en kan schoot het slot open. Maar nu niet. Natuurlijk zijn tijdens het rijden ook alle ramen goed gesloten. Dan rest er nog één weg: via het bagageluik aan de zijkant van de caravan. Dan kom je onder het bed uit. Er ligt tegenwoordig niet veel meer op het bed dus dat moest lukken. Ik (Leo) ben als een soort slangenmens via het luik naar binnen gekropen en kon het bed ophoog klappen en even later was ik binnen. En kon de deur openen. Ik heb op de camping direct een voorziening aangebracht dat dit probleem in de toekomst niet meer zo snel kan voorkomen.

Camping La Sagone ligt niet direct aan het strand, maar 2 km hoger in de bergen. Er is wel een zwembad en met de auto ben je zo aan het strand en in het stadje. Naast de ingang van de camping is een Super-U supermarkt, ook weer handig. Je kan nu goed zien dat het 31 augustus is: het wordt nu overal heel rustig en er is plaats genoeg op de camping. We meldden ons bij de receptie en kregen een plaats toegewezen. En we hadden weer geluk: een mooie ruime plaats vlakbij de sanitaire voorzieningen.  Door de rust op de camping levert dat geen overlast op en voor ons is het handig.

Even later zag je een aantal reisgenoten in de Super-U lopen om boodschappen te doen. Dat is handig want morgen hebben we weer een bus- en wandelexcursie op het programma staan met deze keer zelfs een lunch. We gaan naar Porto en Calanche en zijn benieuwd wat voor mooie dingen we weer gaan zien.

1. Ankie:
    31 augustus 2017
    goed bezig, gelukkig zit lenigheid in de familie whahahaha
  2. Anja vD:
    1 september 2017
    Is het geen steil bergpaadje is het wel wat anders jullie maken van alles mee!