Op naar Ghisonaccia

4 september 2017 - Ghisonaccia, Frankrijk

Eigenlijk wil je het helemaal niet weten, maar we vertrekken vandaag naar de vijfde en laatste camping op Corsica. We doorkruisen weer het binnenland, steeds via een andere route zodat we het eiland in al zijn facetten kunnen bewonderen. En dat zijn er veel!

We vertrokken omstreeks 09.30 uur vanuit Sagone en reden weer samen met Harry & Iolanda. We reden de kustweg weer terug naar Ajaccio en vandaar trokken we weer het binnenland in. We moesten van de westkust naar de oostkust. En ook deze route was weer mooi, net zoals de vorige routes. Via de T20 reden we naar de top van de Focca di Vizzavona, 1163 m. Daarvoor moesten de motoren van onze voertuigen hard werken! Maar eenmaal boven was er de beloning: een hamburger. We wilden eigenlijk alleen een broodje hamburger maar er kwam ook borden friet mee die we hebben opgevoerd aan een aantal andere reisgenoten die ook even een rustpauze namen.

Na een lange afdaling, waarbij mijn hybride auto de accu's weer mooi konden opladen reden we via Virario, Veneco en nog wat mooie wegen naar Camping Marina d'Erb a Rossa te Ghisonaccia. Dit is een schitterende camping, wij vinden het de mooiste van deze reis. Alles netjes verzorgd, asfaltpaadjes die geen stofwolken opleveren, goed sanitair, prachtige palmbomen, mooi zwembad en mooi strand. Met als minpuntje dat er maar één watertappunt is. Wij stonden alweer gunstig.

De competitie jeu de boule werd afgemaakt en aansluitend kwam iedereen bij elkaar voor de prijsuitreiking. Er waren twee personen die evenveel punten hadden voor de tweede prijs, daarom moest er worden getost. Voor het gemak heten beide winnaars Jaap. De ene Jaar rookt voortdurend sigaren, de andere niet. Dus de winnaar was .... Jaap (sigaar)! De eerste prijs was voor Ria, die maagdelijk aan deze wedstrijd begon: ze deed het voor het eerst. Daarna zaten we nog een tijd bij elkaar om de restanten drank en chips op te maken die de reisleiding nog op voorraad had. En dat lukte best.

Daarna hebben we met Gerrit & Nel zeer gezellig en ook heel lekker gegeten in het restaurant van de camping. En daar was het nog best druk, ondanks het feit dat het vandaag 4 september is. Wij hebben de indruk dat het nu aan de oostkust met een wat milder klimaat drukker is dan aan de westkust waar we net vandaan kwamen.

Morgen moeten we weer op tijd paraat zijn, daar houdt Benno erg van. We hebben een dagexcursie naar Corte op het programma staan en de bus haalt ons om 08.30 uur op. Daarna nog één vrije dag die eindigt met een afscheidsmaaltijd.  De dag daarna varen we weer terug naar Italië waar het ASCI-deel van onze trip naar Corsica eindigt. En dat willen we eigenlijk nu ook nog niet weten......

1. Anja vD:
    5 september 2017