Weer terug in Italië

7 september 2017 - Viareggio, Italië

Na de afscheidsmaaltijd van gisteravond rest ons nog één ASCI-reisdag. We varen van Bastia (Corsica) weer terug naar Livorno (Italië) en zien elkaar dan voor de laatste keer in deze reisgroep.

Vanmorgen was iedereen op tijd paraat om weer op te breken en te checken of Piet & Ria er dit keer wel bij zijn. We reden langs de kust naar de haven van Bastia en waren netjes op tijd voor de veerboot van 13.30 uur. De beambten van de boot liepen dit keer met meetlinten rond om te controleren of de auto+caravan/camper niet te lang was. Het was nog spannend voor André & Celeste en ook voor Stef & Els want deze hadden maten opgegeven zonder fietsenrek of stonden aanvankelijk in de verkeerde rij opgesteld. Op het laatste moment werd onder gejuich van de reisgenoten op het dek toestemming gegeven dat Stef & Els toch mee mochten. Pffff.

En zo zagen we dat mooie Corsica vanaf de boot kleiner worden. We hadden er een supertijd. Zelf wilde ik al jaren naar Corsica en het heeft mijn verwachtingen meer dan waard gemaakt.

In Livorno verlieten we de veerboot en reden naar Camping Italia, waar we het ACSI-deel van onze vakantie ook begonnen. Voor Piet & Ria viel dat opnieuw niet mee, deze keer was de accu van hun auto leeg. Ook Willem & Ans hadden hiermee te maken. Maar ze werden met een booster snel weer opgestart, die mannen van de veerboot zullen dit wel vaker meemaken.

Toen we bij Camping Italia aankwamen zaten de halftamme konijntjes op ons te wachten. Er lopen veel van die konijntjes los op de camping en ze eten bijna uit je hand.

Om 20.00 uur begon het sluitstuk van de ACSI-reis. We zouden een drankje drinken en een hapje eten als laatste afscheid. Dat 'hapje' bleek een complete Italiaanse maaltijd te zijn met opgediende lekkernijen en een buffet. Echt top! Daarna begon het onvermijdelijke handjes schudden en zoenen en toen was het formeel klaar.

We hadden een superreis, goede reisleiders en een hele leuke groep reisgenoten. Er is geen wanklank geweest en zo hoort dat ook. Velen gaan deze blog later thuis bekijken. Over ongeveer een week zullen ook alle foto's beschikbaar zijn.

Vanaf morgen gaan Hetty en ik samen op pad en via een boog door Frankrijk rustig aan richting Nederland rijden. Het zal van het weer afhangen hoe dat gaat verlopen, het ziet er nu naar uit dat het mooie weer op is.....

1. Piet van Donge:
    7 september 2017
    Hallo Leo en Hetty, jullie kunnen zeker terugkijken op een fantastische reis waaraan het prachtige weer zeker ook heeft bijgedragen. Hartelijk bedankt voor jullie leuke reisverslagen en foto's en nog een goede en veilige reis terug naar Ameide. Groetjes van ons