Van Italië nu op Corsica

22 augustus 2017 - Pietracorbara, Frankrijk

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren. Want we moesten de veerboot halen en daar om 06.00 uur zijn. Dan moet je ongeveer om 05.00 uur vertrekken en deze keer reden we in alle vroegte wel in een kolonie van caravans en campers in het donker naar de haven van Livorno. Op zich wel weer een belevenis hoe al de caravans en ook vrachtauto's in de buik van zo'n groot schip verdwijnen.

Rond 07.20 uur vertrok de boot met enige vertraging. We hadden prachtig weer aan boord. De meesten zaten op strandstoelen op een dek of lagen ergens te slapen. En die zee is echt mooi blauw. Een hapje en een drankje erbij en wat praten met de anderen.

We kwamen in Corsica aan via de haven van Bastia. Via een kustweg met prachtige uitzichten naar Camping La Pietra in Pietracorabana. Deze kustplaats ligt ongeveer 20 km boven Basta. De reisleiding had gevraagd om rustig aan te rijden en een tussenstop te maken zodat zij de gelegenheid hadden om hun zaken op de camping te regelen. En dat deden we natuurlijk.

Onderweg was goed te zien hoe de bosbranden van twee weken eerder de natuur hadden vernield. Vlak voor de camping was een strook weggebrand vanaf de heuvels tot aan de zee. Gelukkig waren de mooie bungalows en de camping gespaard gebleven.

Camping La Pietra is een mooie camping. Zeer ruime plaatsen. Mooie zwembad en uitstekend restaurant. Iedereen was weer snel geïnstalleerd, je kon zien dat de meesten dit reizen waren gewend.

We hebben heerlijk met Harry & Iolanda gegeten. Hetty nam natuurlijk mosselen. Het dessert was heel apart en lekker: een carpaccio van gesausde ananas en heerlijk ijs. Daarna kwamen we op een donker en stil kampeerterrein terug. We vonden dar heerlijk omdat op de vorige camping tot 24.00 uur keiharde muziek met animatieteam was te horen.

1. Ankie:
    23 augustus 2017
    Heb ook daar toen een stuk gezien dat verbrand was en vond het indrukwekkend en beangstigend om te zien..
    Gelukkig is er veel bespaard gebleven nu en kunnen jullie van al het moois genieten
  2. Brenda:
    Leuke foto's weer
  3. Leny Knijnenburg:
    23 augustus 2017
    Leuk om het allemaal te lezen en leuke foto's!!
  4. Wilma de Kruijk:
    23 augustus 2017
    Erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Veel plezier