Eerste vakantiedag onderweg naar Italië

15 augustus 2017

Van 2001 tot 2007 namen wij deel aan caravanreizen van de ANWB. Op dit moment zijn die reizen via omroep Max te volgen via het programma " We zijn er bijna". Dat zijn nu makke reizen maar destijds waren het actieve gezinsreizen met veel outdoor activiteiten. Daarna zijn we jaren samen met vrienden of met z'n tweetjes (+ hondjes) grote delen van Europa doorgetrokken.

Dit jaar willen we toch weer eens een groepsreis proberen, dit keer via de ASCI. De bestemming wordt Corsica. Onze eerste verzamelcamping is vlakbij Livorno. Daar hoeven we pas maandag 21 augustus te zijn, het is nu 15 augustus en we hebben alle tijd en doen eerst een paar campings in Duitsland en Zwitserland.

Vanmorgen zijn we rond 09.00 gaan rijden van onze woonplaats Ameide. In de buurt van 's-Hertogenbosch probeerde een malloot ons van de A2 te lokken maar dat is hem niet gelukt. We besloten niet via Antwerpen maar via Maastricht en Luik te rijden. Dat ging best totdat we in Duitsland kwamen. De Duitse wegenbouwers waren druk bezig aan de weg: de A1 was een paar maal geheel afgesloten en doen moesten we binnendoor. En daar houd ik (Leo) wel van.

Als de tank van de auto iets meer dan half leeg is begint vrouwlief Hetty de kriebels te krijgen, dus tanken in Trier. En daar werden we bij het tankstation bijna klem gereden door een bedrijfswagen met een reusachtige aanhangwagen. Vanuit Trier reden we lekker toeristisch binnendoor naar onze eerste camping: Camping Siersburg in Siersburg. Ook op deze route waren wat wegopbrekingen op de lokale wegen en hebben we best nog wat door de heuvels moeten slingeren om bij de camping te komen die we konden zien ligggen, maar je kwam er moeilijk bij. Maar ook dat is uiteindelijk gelukt en nu hebben we ook een stuk omgeving vanuit de auto gezien.

Camping Siersburg is een leuke camping. Mooi gelegen aan een riviertje en een gastvrije ontvangst. We hebben een lekkere schnitzel gegeten en ik kreeg Bitter Lemon in een wijnglas.

1. Ellen Van Donge:
    15 augustus 2017
    Een hele fijne, mooie, fantastische vakantie toegewenst.
  2. Ankie:
    16 augustus 2017
    Leuk verslag en grappig om jullie zo in de smiezen te kunnen houden.
    Hoop dat jullie een prachtige, leuke en ontspannen vakantie hebben!!

knuffff
  3. Piet van Donge:
    16 augustus 2017
    Leuk verslag Leo en Hetty
    Meteen al een enerverend begin van jullie vakantie Zien de nieuwe verhalen al met belangstelling tegemoet
    Nogmaals een voorspoedige en veilige reis toegewenst en heel veel plezier !!!
    Groetjes van ons uit Gorcum.