Op naar Gambia!

5 januari 2018 - Ameide, Nederland

Wij (Leo & Hetty) waren in december 2012 en januari 2014 eerder in Gambia. En nu gaan we met onze overburen Henri & Wilma, voor hun is het de eerste keer. De vorige keren zaten we in het Sunset Beach Hotel in Koto. Deze keer wordt de bestemming het Sun Beach Hotel in Bakau. Dit hotel ligt in de punt van Gambia, bij Serrekunda.

We waren vroeg op, om 03.00 uur waren Henri & Wilma bij ons en even later reden we naar Schiphol. Heerlijk zo’n lege snelweg! Ik (Leo) zette de auto in de parkeergarage van Schiphol en kwam er achter dat mijn iPhone nog thuis lag. Dat wordt dus voor het eerst in ruim 22 jaar een gsm-loze vakantie. Gelukkig kunnen de meeste dingen ook met de iPad...

In het vliegtuig van Corendon hoorden we dat er een sterke tegenwind is met veel turbulentie waardoor we in Malaga een tussenstop moesten maken om te tanken en de reis daardoor een uur langer wordt. Turbulentie was er genoeg maar we bereiken veilig het mooie Gambia.

Sun Beach Hotel is een prachtige accommodatie. We werden zeer gastvrij ontvangen en kregen een mooi appartement vlak bij het zwembad en het strand. Niets te klagen dus!

Na lekker te hebben gerelaxt hebben we heerlijk buiten gegeten. Ook Henri genoot met volle teugen. Daarna zijn Hetty en ik nog Bakau in gelopen. Het was al lang donker en daardoor gezellig. Al die kleine vervallen kraampjes en minimarkets waren nog bemand. Natuurlijk werden we direct aangeklampt door de lokale bevolking die ons hun diensten aanboden. We waren het gewend van de vorige keren en hebben nog een stuk met zo’n mannetje meegelopen.

1. Ankie:
    5 januari 2018