In centraal Frankrijk

10 september 2017 - Parcey, Frankrijk

Vanmorgen brak de zon weer door in Annecy. Er waren meerdere kampeerders die net als wij voor één nachtje hadden geboekt en daardoor heerste er wat gezellige bedrijvigheid van vertrekkers.

Helemaal vooraan stond een witte camper van het formaat touringcar, bijna dubbeldekker. En naast die camper had de hele tijd een kleine witte Toyota gestaan. En die auto moet toch ook weer mee. Dat ging als volgt: er ging een grote achterklep (elektrisch) open, er kwamen oprijdplaten uit, de auto werd er mer de voorwielen opgezet, er werd een elektrische lier met afstandsbediening aan de auto gekoppeld en die lier trok de auto geheel naar binnen. Nog even een spanband aan de achterkant van dat autootje om hem op zijn plaats te houden en de klep ging onder wat bijkijks weer dicht.

We reden weer naar de tolweg. Geen bergweggetje meer deze vakantie. Net toen we vooraan stonden bij de slagboom kwam een drukke dame met een portofoon en niemand mocht er meer door. Gelukkig duurde dat niet lang.

Daarna reden we door een paar tunnels en passeerden via de A40 de plaats Nantua. Een prachtig gebergte en er was ook een groot meer. Volgens Wikipedia is Nantua een Frans dorp in de gelijknamige gemeente Nantua, behorend tot het departement Ain  en tot de regio Auvergne-Rhône-Alpes en ligt tussen Lyon en Genève in het Jura-gebergte.

Toen we de afslagen Genève hadden gehad draaiden we een parkeerplaats langs de A40 op, ter hoogte van Certines. Daar verwijderde ik met veel genoegen de Zwitserse vignetten van de auto en de caravan. Ik kreeg er haast weer witte knokkels van, zie mijn blog van een paar weken geleden.

Midden in de middag kwamen we aan bij Camping Les Bords de Loue te Parcey, een stukje onder Dijon. Ook weer een mooie camping waar onze (klein)kinderen het ook wel leuk zouden vinden: een de ene kant van onze caravan een leuke speeltuin en aan de andere kant een mooi zwembad. Het is in dit seizoen rustig dus we hadden nergens hinder van. De camping ligt aan het rustige en ondiepe riviertje La Loue waar je met je bootje kan varen. Echt leuk.

Verder deden we niets bijzonders. Gewoon wat niksen, maar dat ik voor mij wel weer bijzonder. Morgen rijden we naar Luxemburg naar de allerlaatste camping van onze mooie vakantie.

Nu stromen de berichten binnen dat het noodweer is in Italië. Ook in LIvorno, waar wij als laatste waren, was er ongekende regenval. Er zijn in Italië ook doden gevallen. Wij hopen dat alle ASCI-reisgenoten op tijd het gebied hebben verlaten.

1. Maurits:
    10 september 2017
    Nou, misschien hebben jullie hierna ook wel zo'n asociale grote camper 😁.
    Maar ziet er mooi uit hoor de camping zo. Leuk aangeboden hoor voor de kleinkind 😘.
    Maar fijne vakantie nog ff voor de laatste twee dagen.