Woodstock, Kirstenbosch en Rockwell

18 januari 2020 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het kan echt heel hard waaien in Zuid-Afrika. Normaal is augustus de ‘windmaand’ maar gisteren en ook vandaag waren er sterke windvlagen. Zelfs in het centrum van de stad.

De bus bracht ons naar de Woodstockmarkt. Deze was gestart in een oude biscuitfabriek die nu is gerenoveerd.
Er is nu een soort Woodstock industrieterrein met veel leuke shops en vooral een grote hal met lekkere hapjes.
De meest populaire markt van Kaapstad, zowel bij locals én toeristen.

Net zoals bij het Waterfront waren de vrijwilligers van Woof Express weer aanwezig die honden ter adoptie aanboden. Ze gaan heel lief en goed met die hondjes om die in een speciale aanhangwagen met airco worden vervoerd. De aanhanger is een aangepaste VW-bus op een onderstel met daarin doorzichtige hokken.

Het begin zo hard te waaien dat de markt werd ontruimd.

Daarna reden we naar de Kirstenbosch botanische tuinen onder de Tafelberg.

De botanische tuin wordt omgeven door giga bergtoppen, Kirstenbosch ligt namelijk tegen de oostelijke hellingen van de Tafelberg aan, en in de tuin zelf vind je de mooiste bloemen. Nelson Mandela kwam hier vaak om zijn rust te pakken, te wandelen en te mediteren. Het is echt schitterend. Jammer was wel dat veel planten al waren uitgebloeid maar er was nog genoeg te genieten.

Terug in het hotel bleek het slot van onze hotelkamer niet meer te werken. Ook niet na het herprogrammeren van de sleutelkaart en het vervangen van de batterijen in het slot. We kregen een andere kamer: wel iets groter maar geen uitzicht meer op de markt maar op een zijstraat. En ook op de Burger King!

Vanavond stond de dinershow ‘Kaapse Stories’ op het programma in het Rockwooltheater. De show was leuk en zeker het operadeel was erg goed. Ook het eten was in orde. Na een polonaise reden we weer terug naar het hotel.

1. Ankie:
    18 januari 2020
    oef ik zou geloof ik zo hondjes willen meenemen.... altijd zo zielig maar ze zagen er goed verzorgd uit. Weer prachtige foto's!!
  2. CormeijwaardC:
    19 januari 2020
    Geweldig er valt genoeg te beleven geniet er van.leuk jullie te volgen groetjes
  3. Iolanda Indri:
    19 januari 2020
    Zo te lezen maken jullie weer prachtige herinneringen. Een ding echter lijkt bekend:
    polonaise! Klinkt als een ANWB kampeerrondreis :-)
    Hoeveel hondjes hebben jullie al mee?