Strynsvatn Camping - Noorwegen

7 augustus 2018 - Stryn, Noorwegen

Na 2 dagen op de mooie Mjelva Camping te zijn geweest gaan we weer verkassen. De reisbestemming wordt Strynsvatn Camping te Stryn. Het had vannacht wel wat geregend maar nu was het weer opgeklaard.

De rit vanaf Åndalsnes naar Stryn was weer schitterend. We reden langs fjorden en meren en verwonderden ons steeds over het wisselend landschap. De wegen waren overwegend goed. In onze route zaten een aantal tunnels.

Natuurlijk deden we diverse tussenstops om van het uitzicht te genieten. De eerste was bij Stordal aan de Storfjorden. Daarna gingen we op de veerboot naar Stranda om de Stranddalfjord over te steken. Even later stopten we weer op een mooie parkeerplaats langs de N60 in de regio Stranda waar Leo wat met de drone over de rij met caravans vloog en een videootje maakte.

Na een tijd kwamen we bij het diepste meer van Europa: het 514 meter diepe Hominsdalvatn meer. Hetty deed daar gelijk even inkopen bij de aan het meer gelegen supermarkt.

In de loop van de middag kwamen we aan bij Strynsvatn Camping te Stryn. Dit is alweer onze 11e camping! Deze terassencamping ligt aan het prachtige Strynevatnet meer. Vanuit de caravan hebben we een heel mooi uitzicht op dat meer en de bergen. Echt schitterend!

Om 17.30 uur was het Happy Hour. Dat gaat heel ongedwongen. Even een paar korte mededelingen van hopman Henk en verder gezellig bijeen. Er stond een drankje klaar en wat te knabbelen. Geen stoelen, gewoon lekker bewegen tussen de andere reisgenoten. Zelfs degenen die vooraf eigenlijk een hekel hadden aan deze bijeenkomsten waren nu heel enthousiast.

Voor de camping ligt een klein (schier)eilandje. Dan kom je bijna midden op hetmooie blauwe  meer en kan je prachtige foto’s maken. We zagen weer sneeuw op de bergen liggen en verbaasden ons weer over de krachtige watervallen die van de sneeuwhopen zicht met geweld een weg naar beneden banen en uitmonden in het meer.

Morgen blijven we in Stryn en omgeving. Het is doodzonde om deze omgeving niet beter te bewonderen.

1. Ankie:
    7 augustus 2018