St. Lucia

21 januari 2020 - St Lucia, Zuid-Afrika

Om 05.15 uur liep de wekker af want onze koffers moesten om 06.00 uur bij de receptie van het hotel staan. Want we gaan met een binnenlandse vlucht naar Durban. Helaas niet iedereen: Carolien was ziek geworden en moest voor onderzoeken naar het ziekenhuis. Echt balen! Wellicht kunnen Gerard & Carolien later nog aansluiten.
Er stonden zakjes met lunchpakketten klaar en ook koffie.

Daarna stapten we in de bus waar onze eersteklas chauffeur Reas ons weer vloeiend naar het vliegveld reed. Daar namen we ook afscheid van onze supergids Hendriena. Dag lief mensie!! In Durban staat gids Yolanda klaar.

Gids Yolanda wachtte ons keurig op in La Mercy (Durban) en heette ons in het leuke Zuid-Afrikaans welkom. Lokale gids Sampie maakt er direct een gezellige boel van.

We zijn blij dat we die grote stad (Kaapstad) hebben verlaten en nu weer in het glooiend groen zitten. Kaapstad had van ons wel 1 of 2 dagen korter gekund. De meeste reisgenoten dachten er ook zo over. Het is half bewolkt en 27° en dat is mooi weer als je dieren wilt zien. Bij volle zon verschuilen ze zich. Hoe dichter we bij St. Lucia komen, waar ons hotel is, hoe meer de omgeving en natuur op Gambia gaat lijken. Het is hier wel wat luxer dan in Gambia. Wij zijn blij en de andere reisgenoten ook.

Elephant Lake Hotel is prachtig. Mooie kamers en een mooie tuin waar de apen los lopen. Je mag geen raam op de kamer open laten als je weg bent want die apen komen dan naar binnen. Met hun scherpe klauwen en tanden hebben ze alles snel grondig gesloopt op zoek naar wat eetbaars. Er is ook een mooi zwembad pal voor onze kamer. Schuifpui over en plonzen maar en dat deed Hetty dan ook onmiddellijk.

De eerste excursie is een uur na aankomst: een boottocht op het nabij gelegen meer/rivier/mangrove. Daar zijn nijlpaarden te spotten. Volgens onze gids zijn het de dodelijkste roofdieren van Zuid-Afrika met de sterkste kaken. Gevaarlijker dan een leeuw. In de avond kan zo’n nijlpaard in St. Lucia door de straten lopen: afstand houden!

De boottocht op de rivier of mangrove was prachtig. De ervaren schipper zag alle dieren en vaarde er rustig naar toe. De hippo’s waren daar blijkbaar wel aangewend. We zagen groepen hippo’s maar ook krokodillen en mooie vogels. Alles prachtig!

Tijdens ons avondeten in het hotel liepen er zomaar hippo’s achter het hotel. Ze komen vroeg in de ochtend en in het begin van de avond uit het water om te grazen. We zijn nu dus echt in Zuid-Afrika.

1. Ellen Van Donge:
    21 januari 2020
    Geweldig wat een ervaring weer, jullie komen oren en ogen tekort, heel veel plezier weer.
  2. Maurits:
    21 januari 2020
    Ziet er ook weer mooi uit. Hiervoor ga je daar ook heen. Hopelijk nog veel te zien aankomen dagen.
  3. Jacqueline:
    22 januari 2020
    Mooi hoor, hiervoor ga je naar Zuid-Afrika. Waarschijnlijk gaan jullie nog veel meer moois zien, geniet!
  4. CormeijwaardC:
    22 januari 2020
    Wat fijn voor jullie dat alles zo mooi en gieten is Noch heel veel mooi s
  5. Ankie:
    23 januari 2020
    dit is echt genieten, prachtig!!!