Van Siersburg naar Sachseln

17 augustus 2017 - Sachseln, Zwitserland

Na twee dagen op de fijne Camping Siersburg te hebben verbleven is het weer tijd om op te breken om weer wat zuidelijker te gaan. We willen zondag in de omgeving van Livorno zijn, dat is het startpunt van onze groepsreis op Corsica.

We waren de straat van Camping Siersburg nog niet uit of een groot regionaal kruispunt in het stadje was opgebroken. We hebben er dit jaar patent op. Na een mooie rondrit van zo'n 30 km door de heuvels kwamen we weer netjes op de snelweg en konden we sneller meters maken. Leve de navigatiesysteem!!

Natuurlijk deden we onderweg af en toe een tussenstopje voor een bakkie en een broodje, waar we ook eens een foto van onszelf maakten. Die hebben we niet zo veel. Die foto is nu de omslagfoto van deze reisblog.

Bij de Zwitserse grens werden we ouderwets gecontroleerd. We hadden netjes een vignet op de voorruit van de auto maar we wisten niet dat er ook één op de caravan moet zitten. De douane-ambtenaar plakte er zomaar eentje op en toen mochten we weer onze weg vervolgen.

Eind van de middag kwamen we bij Camping Ewil in Sachseln aan. Dat ligt pal aan een prachtig meer: de Samersee. Het deed ons sterk denken aan de Ossiacher See, waar we jaren geleden waren. De ontvangst was hier ook geweldig goed. Er was een kantoortje in een blokhut-achtinge omgeving. We kregen een leuke plaats pal aan het meer en ook dochemunten en munten voor warm water. Betalen komt later wel (we hadden nog geen Zwitserse Franken).

Tussen de camping en het meer loopt een spoorlijntje waar af en toe een lokale stoptrein overheen rijdt. Pal (2 meter) voor onze kampeerplaats. Maar je hebt er eigenlijk weinig last van het is nog wel leuk ook. Zeker omdat we hier maar 2 nachten blijven voordat we weer verder richting Livorno gaan. Hetty heeft een filmpje van het treintje gemaakt dat bij de video's in deze blog staat.

1. Wilma de Kruijk:
    17 augustus 2017
    Leuk om jullie zo te volgen, ondanks dat jullie pas 2 dagen weg zijn.
  2. Anja vD:
    Supermooi uitzicht, prachtplekje. Geniet! XX
  3. Ankie:
    17 augustus 2017
    uitzicht is zo mooi dat je het treintje snel vergeet :-)