Örebro

26 juli 2018 - Örebro, Zweden

Vandaag hadden we een vrije dag. Er staat voor vandaag niets op het programma van deze ANWB-reis. Het is niet voor niets de lite-reis: alles basic zonder veel verplichtingen maar toch een rondreis met een groep.

Na het ontbijt reden we naar Örebro. Dat was een klein stukje want we kamperen aan de rand van de stad. De naam ‘Örebro’ betekent ‘kiezelbrug’. Er is een dertiende eeuws kasteel en door de stad loopt de rivier de Svatän. Het was hier lekker rustig wandelen en winkelen. Het is hier lang niet zo druk als de steden in Nederland. En de mensen zijn vriendelijk.

De rest van de dag brachten we vanwege de ook voor Zweden ongekende hitte in de schaduw op de camping door. Gewoon lekker niks doen is ook wel eens fijn.

Morgen rijden we naar Skarpnäck. Dat ligt aan de oostkant van Zweden, net onder Stockholm. Daar blijven we een paar dagen. We gaan wel een andere route rijden dan de route uit het ANWB-routeboek. Ook deze route van de ANWB is weer rechttoe-rechtaan via de snelwegen. Vroeger was dat wel anders. Onze navigatie geeft ook alternatieve routes over mooiere wegen en dat moeten we dan maar doen.

1. Anja:
    26 juli 2018
    Is daar prachtig, toevallig door Tranas gereden? Is Stiga gevestigd. Lekker genieten van de mooie natuur. x