Van LEGOland naar IKEAland: Ursand Camping - Zweden

24 juli 2018 - Vänersborg, Zweden

Vanmorgen liep om 05.45 uur de wekker af. We moesten de veerboot van StenaLine halen die ons van Frederikshavn Denemarken) naar Gotenburg (Zweden) moet brengen en om 08.15 vertrok. Een vaartocht van 3,5 uur. Rond 07.00 uur verlieten we Hedebo Strand Camping en reden we de 10 km naar de veerboot. Het was wat mistig en nog koud dus we bleven lekker binnen en gingen pas het dek op toen we Gotenburg binnen liepen.

Bij het verlaten van de veerboot bleken de wegen in Gotenburg te zijn opgebroken. Daardoor klopte het routeboek niet meer maar de navigatie die als stand-by altijd is ingeschakeld bood uitkomst. We zigzagden wat door de omleidingen en kwamen al snel weer op de route. Met goede hulp van de omleidingsborden zoals: “adgang forbudt” (verboden toegang), “kjør saktw/langsomt” (rijd langzaam) en “omkjøring” (wegomlegging). De totale route was ruim 100 km over goede wegen. Dat was een makkie.

De camping van vandaag is Ursand Camping te Vänersborg. Een grotere camping aan een mooi meer. Hetty dacht een stukje te zwemmen maar ze kwam niet verder dan haar kuiten vanwege het ijskoude water. Op de camping is van alles te beleven, wij staan op een mooi hoog gelegen stuk aan het eind van de camping met prima uitzicht en goede voorzieningen.

We zijn nu een paar dagen onderweg en dan leer je de groep langzaam kennen. Ook dit jaar is het weer een hele leuke groep en we zijn tegenwoordig niet meer de jongsten. Dat was bij eerdere ANWB-reizen (2001-2006) wel vaak zo. Alles wordt wat losser en je maakt wat sneller een praatje.

Morgen gaan we naar Örebro. Dat ligt wat hoger en centraler in Zweden. Een rit van ongeveer 235 km. Daar blijven we dan wel een dag langer: 2 nachten. En dan trekken wij als Nomaden weer verder.

1. Anja vD:
  4. Piet van Donge:
    Mooi !
  5. Iolanda Indri:
    25 juli 2018
    Wat mooi! En lekker weer, nog geen regenjas gezien. Hoe gaat het met de muggen? Heel veel plezier!
  6. Leo Smit:
    25 juli 2018
    De regenjas ligt uit te drogen... Ik hoop dat het zo blijft. Het is hier nu beter dan de hitte in NL. Ook de muggen hebben tot nu toe vakantie. Groetjes van ons!