Jeepsafari in Hluhluwe-iMfolozi

22 januari 2020 - St Lucia, Zuid-Afrika

We zijn het uitslapen tijdens vakantie verleerd. Ook zonde van de tijd, toch? Eerst om 07.00 uur ontbijt en dan weer hup de bus in voor een rit naar reservaat Hluhluwe-iMfolozi.

Hluhluwe Imfolozi National Park is het oudste wildpark van Zuid-Afrika. Het park is ongeveer 20 maal kleiner dan het Krugerpark en dat maakt de kans om de BIG 5 (luipaard, leeuw, buffel, neushoorn en olifant) te spotten groter.  Naast de BIG 5 zijn er nog veel andere dieren te vinden in het Hluhluwe-Imfolozi park zoals cheetahs, wild dogs, gnoes, giraffen, zebra’s en meer! Hluhluwe en Umfolozi waren vroeger twee aparte parken. Nu ze samengevoegd zijn, heeft het park de grootste populatie zwarte en witte neushoorns ter wereld! Helemaal top voor ons, want deze fascinerende beesten hadden wij in het Krugerpark nog niet van dichtbij mogen bewonderen.

We verdeelden ons over 4 open jeeps en reden het natuurgebied in. De chauffeur/gids was top! Hij deed dit werk al 10 jaar en wist de plaatsen waar het wild zich vaak ophoudt goed te vinden. De gidsen communiceerden onderling met walkietalkie’s als er bijvoorbeeld ergens giraffen of olifanten te zien waren. Van de BIG 5 zagen we de buffels, neushoorn en de olifant. Misschien komen de leeuw en het luipaard later nog in beeld, we zagen wel sporen en uitwerpselen. Er was een buffetlunch in het park. We hadden een topdag. Zie ook de foto’s en de video.

Zoals iedere avond aten we weer lokaal met Ad & Lydie en Ro & Joke. En dat was weer erg gezellig!

1. Wilma de Kruijk:
    22 januari 2020
    Wat een geweldige ervaring. Mooie foto's 😀
  2. CormeijwaardC:
    23 januari 2020
    Wat een belevenis geweldig om dit allemaal te mogen meemaken geniet en wees dankbaar dat dit kan
  3. Ellen Van Donge:
    23 januari 2020
    Dit is wel het Afrika gevoel, prachtig😍
  4. Jacqueline:
    23 januari 2020
    Dit is echt Afrika, geweldig die foto's.
  5. Ankie:
    23 januari 2020
    top is dit zeg, wat mooi!!!