Dagje resort

7 januari 2018 - Bakau, Gambia

Vandaag een rustige dag op het resort van het Sun Beach Hotel. Lekker ontbijten en daarna naar het zwembad waar er goede ligbedden zijn en een uitstekende catering. Gewoon lekker zonnen, zwemmen en via de iPod naar muziek luisteren. Die was ik niet vergeten.....

Zoals vaak waren er weer koopmannen op het terrein aanwezig. Iedere dag vaak anderen om een afwisseling te verkrijgen. Al snel zag ik (Leo) een mooi houten beeld van twee worstelaars staan. Reisgids Liane Sallah had ons voorgehouden nooit zelf een bod te doen, laat de verkoper maar een prijs noemen. Die is dan natuurlijk te hoog en dan begin je met een tegenbod van ongeveer een derde. We kwamen uit een op prijs die iets boven de helft van de eerste prijs lag en dat was akkoord. Maar toen ik geld ging halen was de prijs toch weer hoger. Natuurlijk was het goed materiaal, was het veel arbeid, had de man kinderen die naar school gaan, etc. Maar een deal is wat mij betreft een deal dus hield het op. Geduld is een schone zaak en an het eind van de dag ging de verkoop toch door voor de juiste prijs. En zijn we weer een mooi pronkstuk rijker en natuurlijk ook een beeldje ban een uil voor mijn uilencollectie. In 2014 waren we bij het paleis de toenmalige dictator Yahja Jammeh en bezochten daar een worstelwedstrijd. Daarom vinden we nu dat beeldje zo leuk.

Aan het eind van de middag is er een loterij bij het zwembad. Hetty won een houten gitaartje die ze aan Henri gaf. Henri won een armband en een Gambiaanse blouse. En die trok hij aan, hij zette zijn gisteren gekochte hoed op en speelde zogenaamd op het gitaartje. Dat leverde hilarische beelden en foto’s op.

Na het eten trad er een leuke moderne dansgroep op waardoor we ook een gezellige avond op. Daarna op tijd naar bed want morgen moeten Jetty en ik om 06.00 uur klaar staan voor een excursie naar Senegal.