Na zonneschijn komt regen

9 september 2017 - Sévrier, Frankrijk

Na een nachtje met regen onder de Mont-Blanc te hebben geslapen besloten we door te rijden. We waren gisteren precies op tijd om mooie foto's te maken toen de zon nog scheen. Vandaag was alles dampig en bewolkt, een schril contrast met gisteren. Maar we hebben het wel meegemaakt!

We reden naar het Meer van Annecy. Dan zie je ondanks de regen toch nog wat van de omgeving. En je bent weer ergens anders. Ik zette de tolwegen uit op mijn navigatie zodat we de RN-wegen gaan rijden (Route National), dan zie je meer van de omgeving. Maar mijn navigatie weet ook dat ik van leuke bergweggetjes houd en dat kwam ook in orde.... Onderweg stopten we in Saint Jean de Sixt bij een bakker en kochten lekkere broodjes, de koffie had Hetty al gezet, en we kropen snel de caravan in om alles op te eten/drinken. Want de regen deed erg zijn best om alle stof weg te spoelen.

De eerste camping die we hadden uitgezocht was gesloten. We zitten immers ver in het seizoen dus zochten we via de ACSI-app naar een andere camping aan het meer. En dat werd Camping Les Rives du Lac in Sévrier, vlak bij de stad Annecy. We kregen weer de beste plaats: recht voor het meer! Met uitzicht op een steiger en het meer zelf. Dit jaar hoor je ons niet klagen.

We deden wat inkopen en zorgden dat de tank van de auto weer vol zat. De rest van de avond bleven we lekker in onze caravan. Hetty kokkerelde een heerlijke maaltijd en toen we naar buiten keken zagen we dat het weer verder was opgeklaard. Nu de damp was opgetrokken was de sneeuw op sommige bergtoppen zichtbaar. Hetty voerde ook de hongerige eendjes en waterhoentjes van Annecy en zo waren we mooi van ons oude brood af. We hadden verder een leesavond via onze e-readers met een gezellig muziekje erbij en wat lekkers bij de koffie. Nog steeds vakantie!

Morgen klimmen we weer verder naar het noorden, steeds weer een stukje dichter naar huis.

1. Iolanda:
    9 september 2017
    Leo, wat heb je de vakantie mooi verwoord. Het is nagenieten en herbeleven. Niet alleen door het fantastische eiland, maar zeker ook door de gezelligheid van Hetty en jou. Geniet nog even van de laatste dagen.
  2. Ankie:
    9 september 2017