​ Weer naar huis

12 januari 2018 - Ameide, Nederland

Na een heerlijke week in Gambia komt er een dag dat je weer naar huis moet. Zelfs rasechte Ameidenaar (Termeijer) Henri had nog wel langer willen blijven! Maar vakanties zijn natuurlijk tijdelijk en thuis hebben we het ook goed en daar zijn ook onze (klein)kinderen. Eerst een lekker ontbijt met ‘smiling koffie’ van een altijd lachende ober. Dat ‘smiling’ komt van de slogan “Gambia, the smiling coast of Africa” en alles wat die ober bracht was ‘smiling’. En daar deden wij ook aan mee.

Rond 10.30 uur stopte de bus voor het Sun Beach Hotel en werden de koffers weer op het dak van de bus gebonden. Nadat we nog een paar mensen in een ander nabij gelegen hotel hadden opgepikt reden we richting luchthaven Banjul. Maar na een kort stukje kwam er een brandlucht onder de motorkap van de bus vandaan: de motor was oververhit. De bus werd snel aan de kant van de weg gezet en er werd een andere bus opgeroepen die best snel ter plaatse was. De bussen werden naast elkaar gezet, de koffers verhuisden naar de nieuwe bus en even later reden we weer richting luchthaven.

Op de luchthaven zie je dat het er in Gambia anders aan toe gaat dan in het moderne Schiphol. Het duurder even maar toen we eenmaal de koffers hadden afgegeven ging het snel. Ze gaan niet zachtzinnig om met koffers van Leo’s nieuwe koffer is op twee plaatsen zo beschadigd dat de gaten er in zitten. Nu maar eens kijken hoe goed de garantie van de ANWB-winkel is.

We hadden nu meer geluk dan op de heenreis. Het vliegtuig had nu de wind mee en we hoefden geen tussenlanding te maken. Dat scheelde bijna 1,5 uur zodat we snel weer op Schiphol landden. Ook de bagageafhandeling ging daarna voorspoedig en de bus die ons naar de parkeergarage P3 bracht stond al te wachten. En zo waren we rond 23.30 uur weer thuis in het koude Nederland.

Ook deze trip was mooi. Iedereen had het heel goed naar zijn/haar zin in Gambia en het Sun Beach Hotel. Wij (Leo & Hetty) willen zeker weer terug naar Gambia en dan liefst voor een wat langere tijd.

Vanwege de traagheid van het internet zijn er alleen de eerste dag van deze reis wat foto’s geplaatst. De rest van de foto’s zijn nu ook beschikbaar. Ook zijn er 2 video's geplaatst.

1. Anja vD:
    13 januari 2018
    Welkom thuis! Fijn dat jullie er weer zijn, na weer zo'n mooie vakantie. XX
  2. Ankie:
    14 januari 2018
    welkom in het koude landje en geniet nog maar lekker na van de kiekjes en je foon :-)
  3. Iolanda:
    14 januari 2018
    Welkom weer thuis! Was een heerlijke vakantie, dus. Nu op naar de volgende? En tussendoor ook genieten!