Camping Sonnenberg - Duitsland

20 juli 2018 - Müden (Örtze), Duitsland

Nadat met name Hetty de voorgaande dagen bezig was om de caravan in te pakken, de hondjes naar het pension te brengen en alle andere zaken te regelen liep om 06.00 uur de wekker af. We wilden lekker vroeg gaan rijden.

Onze eerste camping is Camping Sonnenberg in Müden/Örtze op de Lünenburger Heide. We waren daar in 2013 en 2014 ook al. Via Facebook en campingbeurzen onderhielden we nog wat contacten met de eigenaars Marni & Mariëlle Deenen. Het voelde weer erg vertrouwd toen de het terrein opdraaiden en we werden weer hartelijk ontvangen.

Iedere keer als we op deze camping zijn valt het op hoe hard er is gewerkt om van deze camping iets moois te maken. Bijna alle oude vaste stacaravans zijn verdwenen en er is in alle jaren gigantisch veel zaag- en snoeiwerk verricht. En nu zijn er plannen om de horeca een mooie plaats te geven. Complimenten.

We hadden rond Bremen best wat file en vanaf deze camping is het ruim 600 km rijden naar de eerste camping bovenin Denemarken van onze ANWB-reis naar Zweden en Noorwegen. Daarom volgen we het advies van de ANWB en doen nog een tussenstop halverwege Denemarken in Haderslev. Daarom blijven we één nachtje op Sonnenberg.

Wat mij anno 2018 steeds opvalt is het slechte mobiele netwerk op het platteland van Duitsland. Normaal ik nu toch wel een 4G- verbinding. Hier was het de historische Edge, soms 3G. Er valt nog wel wat in te halen, wij zijn al bezig met 5G in te voeren.

1. Ellen Van Donge:
    20 juli 2018
    We reizen "mee". Fijne vakantie.
  2. Maurits:
    20 juli 2018
    Ja, viel ons ook al op vorig jaar dat het mobiele netwerk daar erg achter loopt of niet is.
    Maar het is vakantie hé 😄
  3. Piet van Donge:
    20 juli 2018
    Fijne vakantie en veilige kilometers in het land van trollen en vikingen 😉
  4. Mandy:
    21 juli 2018