Weer thuis

12 september 2017 - Ameide, Nederland

Dit was ons voorlopig laatste nachtje in de caravan. Dit keer geen lawaai van autosnelwegen of treinen maar nu af en toe van laag overvliegende (vracht)vliegtuigen. Maar niet zo dat we ons eraan stoorden.

We werden wakker door tikkende regendruppels op onze caravan. Ook in Luxemburg lijkt de herfst te zijn begonnen. Je hoort ons niet klagen, we hadden van de 4 weken vakantie ruim 3 weken prachtig weer. Op sommige plaatsen schreeuwde de natuur om water, met name in het zuiden van Europa en op Corsica, waar de brandweermannen er ook blij mee zullen zijn.

Rond 08.45 uur verlieten Camping Kockelscheuer (wat een naam...) in Luxembourg voor de rit naar huis. We besloten niet via Brussel en Antwerpen te rijden vanwege de verkeersdrukte rond deze steden en de slechte wegen. We reden weer via Luik en Maastricht. We zijn eigenlijk ook wel op tijd weer in Nederland. Er was vandaag op sommige plaatsen best al een harde wind, morgen wordt een zware herfststorm verwacht.

Het rijden buiten het vakantieseizoen heeft wel z'n voordelen. Gisteren reden in Frankrijk op de Route du Soleil en daar was het zelfs heel rustig. Dat is een groot verschil met de ellenlange files op de beruchte zwarte zaterdagen. Ook vandaag was het pas na Luik wat drukker op de weg. Heerlijk, de auto op cruise-control en rijden maar. Totaal hebben we 4250 km afgelegd.

Wij kijken terug op een uitzonderlijk mooie vakantie. We waren ruim 4 weken weg. Voor mij persoonlijk stond Corsica al jaren hoog op mijn verlanglijstje en ook Hetty wilder er graag naar toe. Corsica heeft al onze verwachtingen waar gemaakt. Het is een prachtig eiland.

We hebben de caravan dit voorjaar gekocht en onze vorige ingeruild waarmee we 13 jaar Nederland en veel Europese landen hebben doorkruisd. Deze nieuwe caravan is nu echt weer ons huisje geworden.

Ook de reis met ACSI is goed bevallen. Wij deden eerder reizen met ANWB die wel wat completer zijn in hun pakket (maar ook duurder). We hadden geweldig leuke reisgenoten en ook de reisleiding was top. De dagen voor en na het ACSI-deel van onze vakantie waarin we samen waren vonden we geweldig. We zullen daar nog haal lang mooie herinneringen aan bewaren.

Toen we rond 14.30 uur thuis waren hebben de de caravan voor de deur gezet en gelijk onze hondjes Google & Ilse opgehaald in het dierenpension. Ze zijn in hun 12-jarig leven nog nooit zo lang weg geweest en het ging heel goed met ze. We hadden zonder hondjes wel veel vrijheid en ze konden niet mee. Maar we hebben de hondjes wel gemist, net zoals natuurlijk onze (klein)kinderen. Maar de vakantie was het waard!

1. Maurits:
    12 september 2017
    Gelukkig weer veilig thuis en zo te zien en lezen een mooie en leuke vakantie gehad. Ook met leuke reisgenoten.
  2. Hein en Hilde:
    17 september 2017
    Beste Leo en Hetty,
    We houden zo'n geweldige herinneringen over aan jullie tijdens deze prachtige reis door heen Corsica. Jullie waren heerlijke reisgenoten en een tof en gezellig koppel om de dag mee te beginnen en ook te eindigen.
    Heel veel dank voor al de mooie foto's en video's die de herinnering aan deze bijzondere reis voor eeuwig levendig houden. Hopelijk komen we jullie nog eens tegen op een reis. We wensen jullie sowieso nog veel mooie reizen toe.
    Hein en Hilde