Nog één nachtje kamperen

11 september 2017 - Luxembourg, Luxemburg

We verlieten vanmorgen de leuke Camping Les Bords de Loire en draaiden snel tolweg op richting Luxemburg. Daar blijven we nog één nachtje in ons huisje op wielen. De reis verliep voorspoedig en rond 15.00 uur waren we op onze laatste camping van deze reis beland.

Totaal hebben we dan 13 campings gehad. Eerst 3 campings onderweg op de heenreis. Dan 6 campings bij de ACSI-reis en 4 campings op de terugreis. Vroeger zou ik in één keer door jakkeren maar dit is veel leuker en je beleeft en ziet ook veel meer. Vakantie is van voordeur tot voordeur, dus ook de reis heen en terug.

We zijn nu op Camping Kockelscheuer aan de rand van de stad Luxembourg en de snelweg. Het maakt onderdeel uit van een uitgebreid recreatiepark en is ook een ideale en zeer prettige overnachtingscamping. Omdat we zo lekker op tijd arriveerden ws er nog mooi een paar uur tijd om de stad Luxembourg te bezoeken.

Luxembourg wordt als het ware in tweeën gedeeld door een vallei en heeft een prachtig historisch deel. In dat deel hebben zich alle dure merken verzameld die je maar kan bedenken zoals Cartier, Gucci, Louis Vuitton, Rolex, etc. We zagen handtassen van €2000 die we lekker hebben laten staan. En nog veel meer onzinnigheid. Wat wel fijn was dat er zomaar een Apple winkel was. Ik zoek al vanaf het begin van deze reis (die ruim 4 weken duurt) naar een vervanger van mijn defecte adapter om de SD-kaart van mijn fotocamera uit te lezen in mijn iPad of iFone, waar ik deze blog op schrijf. Steeds moest die grote laptop eraan te pas komen, als mosterd na de maaltijd maar wel voor volgende keren heb ik zomaar mijn Lightning<>SD adapter.....  We troffen zelfs een supermarkt aan met alleen diepvriesproducten. Dat hadden we nog nergens eerder gezien. Luxembourg is echt een bezoek waard:

Terug op de camping liepen we naar de Friterie. Een echte patattent voor de Hollanders: patat, kroketten, frikandellen (speciaal), etc. Wij hebben dus lekker 'vet'  gegeten. Al jaren is er bij ons de gewoonte ontstaan om na buitenlandse vakanties direct over de grens een frikandel speciaal te eten. Dat hoeft nu morgen niet meer, we waren nu wat vroeger. Morgen heb ik daar ook minder tijd voor omdat ik om 19.00 uur een vergadering heb. Dan gaat het gangbare leven weer direct beginnen.

Morgen is echt onze laatste vakantiedag. Dan rijden we na ruim 4 weken weer terug naar onze woonplaats Ameide.