America en Ameide (NL)

22 juli 2023

We verbleven van 19-07 t/m 22-07 bij Camping De Sleng in America. In die dagen bezochten we een aantal van onze kinderen die zelf ook met vakantie in Limburg en Brabant waren. En we zagen een aantal kleinkinderen weer na bijna 3 maanden.

We arriveren zaterdag 22-07 weer veilig bij onze woning in Ameide waarmee deze lange reis nu echt klaar is.

—————

We hadden een topvakantie van 86 dagen, bijna 3 maanden.

Met de auto, grotendeels met aangekoppelde caravan, reden we ongeveer 8650 km en met onze fietsen ongeveer 435 km.

Nu zien we hittegolven en bosbranden in Griekenland. Stormen en overstromingen in Kroatië en Slovenië. We hebben achteraf gezien gewoon erg veel geluk gehad met het weer. Natuurlijk was er wel eens koude en regen, maar tijdens de vele excursies hadden we goed weer. Bij 35º een stad of een opgraving bezoeken is geen pretje.

De landen die we bezochten waren Duitsland, Oostenrijk, Kroatië, Servië, Noord-Macedonië, Griekenland, Albanië en Slovenië.

We bezochten de Plitvicemeren en watervallen, Thessaloniki, Vergina, het schiereiland Pillion met de plaatsen Tsagarada, Kissos en Makrinitsa.

We gingen naar de opgravingen en museum bij Delphi, het havenstadje Galaxidi en het Meer van Mornos.

We vierden in Diakopi onverwachts de verjaardag mee van een opa.

We bezochten Akropolis, de Areopagus, de Agora en de Pláka in Athene.

We zagen nog meer historie in Mycene en het Theater van Epidaurus. We waren op het eiland Hydra en de steden Mystras (Sparta) en Olympia.

Ook bezochten we de indrukwekkende Meteora-rotsen. We zwommen in het Meer van Shkodër en de Ossiacher See.

We waren nog nooit zo vaak bij de Lidl geweest…..

En nog veel meer. We moeten zelf teruglezen en foto’s kijken om het weer in beeld te krijgen. Echt bizar.

Dit was een reis die Hetty en ik samen begonnen. Daarna sloten we 44 dagen nabij Zagreb aan bij een ASCI-reisgezelschap. Daarna vanaf Slovenië zetten we onze reis weer samen voort.

Ongeveer de helft van de dagen waren we samen en de helft van de tijd in een groep. Een hele fijne groep waar we fijne weken mee hadden en ook veel lol hadden. We bedanken onze reisgenoten voor de gezelligheid want dat maak je met z’n allen. We bedanken ook onze overbuurvrouwen die 3 maanden op onze woning hebben gelet en de planten water hebben gegeven!!

Kortweg: dit was echt de reis van ons leven. We zijn dankbaar dat we dit zowel financieel als fysiek konden doen.

1. Jacqueline:
    22 juli 2023
    Fijn dat jullie zo genoten hebben, het is jullie gegund 💋
  2. Marion:
    22 juli 2023
    Fijn dat jullie zo hebben genoten en heelhuids terug zijn.
  3. Iolanda Indri:
    22 juli 2023
    Wat een prachtige dingen hebben jullie gezien/beleefd. Fijne herinneringen gemaakt! En weer heelhuids terug. Mooier kan niet
  4. Maurits:
    23 juli 2023
    Nou, zeker een lange reis achter de rug. Maar gelukkig hebben jullie genoten, veel gezien en gedaan en veilig terug. Dat pakken ze niet meer af.
    Het is alleen maar mooi dat jullie dit willen en kunnen doen.

Veel plezier weer thuis.
  5. Hannie:
    23 juli 2023
    Jullie hebben een geweldige vakantie gehad waar wij ook van konden mee genieten.Blij dat jullie ook weer gezond thuis zijn
  6. Wim de Heus:
    23 juli 2023
    Goed om te vernemen dat jullie heelhuids weer thuis zijn en bedankt om deelgenoot te zijn geweest van jullie reis door je/jullie blog te lezen.
  7. Cormeijwaard:
    23 juli 2023
    Fijn dat jullie heelhuids thuis zijn ,heb mee mogen genieten van de reis .dank daar voor .
  8. André de Vaal:
    24 juli 2023
    Het is toch geweldig dat jullie de reis van je leven hebben gemaakt en dat alles zo voorspoedig is verlopen. Hopelijk gaan jullie er weer snel aan wennen om weer thuis te zijn. Wel goed dat jullie alle reisverhalen hebben vastgelegd. Wij hebben met jullie mee genoten tijdens jullie reis en jullie gaan de komende tijd deze mooie reis herbeleven en ervan nagenieten tijdens het lezen van jullie eigen reisverhalen. Welkom thuis!
  9. Marjolein:
    24 juli 2023
    Ik sluit me bij de vorige reacties aan!