Gereedschapskist

18 augustus 2017 - Sachseln, Zwitserland

Vandaag blijven we een dagje op deze hele mooie en tot de puntjes verzorgde Camping Ewil aan de Salmersee in Zwitserland. Het weer is prachtig en we hebben lekker gezwommen.

We deden ook wat boodschappen en kwamen er achter dat Zwitserland een heel duur land is. Vrijwel alles in de COOP supermarkt was veel duurder dan bij ons. We namen gewoon het nodige mee, maar niets extra's. Morgen zijn we in Italië en dan zien we wel weer.

Natuurlijk ga ik nooit zonder gereedschapskist van huis. En een assortiment schroeven, moeren, gordijnrunners, etc. En een reserve waterpomp. Die is ons al vaker van pas gekomen. Een caravan heeft meestal twee waterpompen: één voor drinkwater en één voor spoelwater van het toilet.

De pomp van het toilet is vaak heel slecht bereikbaar, zeker als je daar weinig of geen ervaring mee hebt. De Thetford-handleiding van het toilet zegt niets over het vervangen van pompen, dat gebeurt meestal door de caravandealer. Maar wij moeten nog een aantal weken verder en ik ben techneut dus sleutelen maar (zie foto's). Op internet stond een perfecte handleiding met foto's en dan gaat het toch weer beter. Na enige tijd kon ik melden dat ook deze missie was geslaagd!

Ik was net klaar met sleutelen toen er een noodweer losbrak. We rolden snel de luifel in. Onze luifel zit vast aan de caravan in een hoes net onder het dak. Ook de stokken zitten geïntegreerd in de luifel. Dat werkt echt snel en is handig als je steeds van camping naar camping gaat zoals wij nu doen. Omdat die luifel zo hoog zit en Hetty er via het standaard bankje van de caravan er niet goed bij kon heb ik een mooi (duur) trapje gekocht (zie foto). We hadden net alles op tijd binnen voordat het noodweer los barstte.

Morgen gaan we naar een camping in Pavia. Onze laatste tussenstop totdat we bij het ACSI reisgezelschap aansluiten nabij Livorno. Nu maar hopen dat morgenochtend (zaterdag) de wachttijd voor de Gotthardtunnel mee valt.

1. Maurits:
    18 augustus 2017
    Nou, dat is wel snel kapot dan zo'n pompje, zeker omdat jullie hem net nieuw hebben.
    Maar gelukkig weer gelukt .

Wel een mooi plat trapje voor Hetty.

Maar Zwitserland is zeker duur, hebben wij ook ervaren.

Maar ziet er wel mooi uit.
    Gelukkig gaan jullie straks weer naar Italië .

Veel plezier nog.
  2. Leo Smit:
    18 augustus 2017
    Wij hebben die caravan nog paar pas, maar hij is van 2012. De pomp is 5 jaar. Maar het blijft snel...
    Zodra we een caravanzaak zien haal ik weer een nieuwe reservepomp. En de defecte pomp wordt ook door de dealer omgeruild voor een nieuwe.
  3. Gerda:
    19 augustus 2017
    Super om te lezen Leo je reisverhalen